Nån som vet hur höga kammar som går dit utan att de tar i?
Och vilken höjd som är lämplig utan att de blir för tungdrivet? 38mm är lite väl och ta i antar jag?
Motor är bytt till en Rotax 467
Max kamhöjd på en Indy 400-86
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: lör okt 31, 2009 12:34 am
- Ort: Umedalen, Umeå
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
på min indy 500 har jag 32mm kammar och mer en så går det inte in på den.
är vell typ samma chassi.
är vell typ samma chassi.
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
på min indy 500 har jag 32mm kammar och mer en så går det inte in på den.
är vell typ samma chassi.
är vell typ samma chassi.
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
38mm med 9 kuggs hjul går det in på min 93a. vet it om de skiljer något i tunneln på ditt? med 8kuggs drivhj. ska det lätt
rymmas en 44 men enligt sägen även 51mm men det kan jag inte bekräfta. Ska dock prova snart
rymmas en 44 men enligt sägen även 51mm men det kan jag inte bekräfta. Ska dock prova snart
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: lör okt 31, 2009 12:34 am
- Ort: Umedalen, Umeå
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
Om tunnlarna skiljer har jag ingen som helst aning om, men kan inte tänka mej att de skiljer nått nämnvärt överhuvudtaget mellan dom då dom flesta indys från den tiden verkar ha samma chassie.
Frågan är ju bara då hur många kugg de är på orginal drivhjulen?
Frågan är ju bara då hur många kugg de är på orginal drivhjulen?
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
9 brukar det vara
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 91
- Blev medlem: sön dec 25, 2005 11:57 am
- Ort: 08:a på rymen i Norrland
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
Går fint med en 44. Du har väll bara kylare under fotstegen samt framför drivhjulen. Sitter det kylare längsmed i tuneln kan det bli lite trängre.
164E -72
244Dl-76 Turbo projekt
244GL automat-84
244DL-79 Bruksbil
Caddy 1,9d-00 ska väll bli bruksbil när snön e borta. Tydligen ligger det snö här året om.........
244Dl-76 Turbo projekt
244GL automat-84
244DL-79 Bruksbil
Caddy 1,9d-00 ska väll bli bruksbil när snön e borta. Tydligen ligger det snö här året om.........
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 376
- Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
- Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
- Kontakt:
Re: Max kamhöjd på en Indy 400-86
Har själv åkt med en 51mm Yamaha matta på min Indy 650 för nått år sen, Vill minnas att de var trängst mot kylaren i vändningen.
Dock med små Yamaha drivhjul, men mät så seru.
Mvh/
Dock med små Yamaha drivhjul, men mät så seru.
Mvh/
Piab
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.