Tjenare gott folk, sorry för sen uppdatering men de har varit kaos och hänt massor igentligen
Till en början, lackades hela karossen i en 2k epoxy primer från hagmans. efter detta la jag på min nya först önskade färg som var egen kombinerad och hette Anton Metallic green uppfinningsrik som man är... första intrycket var kanonbra!! verkligen de blev en super duper färg! men efter några dagar när lacken hade torkat igenom och verkligen lagt sig som de kommer se ut i framtiden... va jag inte så nöjd längre, och lacken gjorde sig väldigt dåligt i kamera om inget annat. df blev de aldrig direkt några bilder.
Efter lite funderande tänkte jag följande, jag vill bygga min drömbil. min drömbil har alltid varit 529 orange, min drömbil är inte nytänkande bara för att få prägla sin egen stämpel på bilen utan drömmen är ju sedan många år tillbaka just som bilen såg ut i 12 år innan branden. bestämde mig ganska snabbt då för att skaffa hem en ny basfärg som skulle bli vit och lackera bilen i för att ge 529 sin riktiga lyster. nu börjar dock tiden rinna ut lite, en veckas jobb i onödan. dock har bilen fått många nya lacker skyddande och bra färg samt att jag även har fått bekanta mig lite med färgsprutan som jag aldrig hållt i tidigare i livet, så ångrar inte direkt mina val utan hade man aldrig testat hade man aldrig fått reda på svaret heller
Nu kommer vi till nästa problem. beställa lack, som sagt jag börjar känna tidspress, måste få bort lackboxen ur garaget så kan man börja jobba med resten, efter flera besök i många lackfirmor kommer jag fram till att just den blandningen med ingredienser till 529 orange är blybaserade och en speciell orange som var svår att få tag på, samt även väldigt miljöfarlig, och ett nytt recpet fanns inte att tillgå i mina kretsar iaf, efter mycket letande och frågande så lyckades Färgtillverkaren octoral räkna fram ett nytt anpassat recept som både stämde till punkt och pricka i nyans och även stämde överens med dagen miljökrav på färg:) så nu har även miljön gett mantan höga poäng i sin nya kostym

sagt och gjort beställdes lacken och med bra service gick de väldigt fort och bilen lackerades först invändigt.
efter detta var det dags att lacka utsidan också, tuvärr krånglar uppladningen av bilder så kommande bilder fungerade inte att ladda upp, jag får göra ett nytt försök senare
jag blev väldigt nöjd över lacken, visst den är inte hundra, men de är ändå en rejsbil och jag lägger hällre dom tusenlapparna på att använda bilen istället för att lämna in för en dyrlack och inte våga använda bilen sen

lackboxen plockades ner och lät lacken härda ordetnligt med hög värme i garaget många timmar (dagar). efter detta började jag plocka ihop bilen lite smått, började med instrumenteringen och även handbromsen efter polering och uppfräschning av alla delar, även lister och bakre sidorutor kom på

lägger in en liten efterbil här för att ni ska kunna se framstegen med karossen från branden iaf

jag är väldigt nöjd och ni vet ju hur bilen såg ut tidigare
efter detta började jag bara mer och mer plocka ihop bilen, de tar lite tid när alla delar ska föröka putsas upp och även mycket måste bytas ut och renoveras

nästan allt är ju hela tillverkat så man får hålla på eget material pressar och svarv/borrmaskin osv för att få de att funka

bakvagnen stog näst på tur och även soppasystemet med nya ledningar och slangar i aluminium och pressade högtrycksslangar, även en sellholm styrväxel kan vara bra att ha för att slippa ratta så mycket
alla bilder och info jag hade för tillfället då bilduppladdningen krångla men kommer mer inom kort