Vill inte öka bränsle förbrukningen allt för mycket heller då jag har den som lite brukis och kunna glida på cruising osv.

Slänger in en bild på kultbilen också!
Bergström.
Nackdelen är att det står ca 100 hk i papprena och har inte nån jätte stor koll på hur mycke ja kan öka utan att behöva regga som ombyggt :/ Känns som de smidigaste är en 350 mä 262 nr på.. dock vill jag gärna åka 6a då jag kommit över motor å låda varav lådan ska renoveras/gås igenom så tänkte man kunde lika gärna pilla lite med motorn samtidigtDennis M skrev:Varför inte byta till v8 och få det rätta ljudet med?
Det borde väl kunna reggas med motor och låda från nån van med tbi så den går snålt, kanske inte jättemånga kusar fast fler iallafall.
Sprut osv har jag inte så stor koll på, vill ha nån bil med förknasare man förstår sig på, har ju redan äckligt sprut i 142ankickassford skrev:Släng på ett efi till att börja med, så får du garanterat bättre bränsleförbrukning iaf.
Är inte jeep 4.0an en upprätad och moderniserad variant av "slant six"en?
Edit: varför inte köra ett tbi-system? Finns väl trottelhus för både tvåport och fyrport? En hallgivarfördelare (stummad originalfördelare + ignitor?) och ett valfritt budgetsprut?
Annars har ja för mig att topparna flödar dåligt i dom där för att ta ut så mkt sugeffekt?
får se hur det blir, har haft lite små planer på att överladda, alternativt bygga nytt insug och köra med 3 förgasare, tänket med v8 har vart att isåfall lyckas regga med en 318 sen ner med en 340/360 om man skulle komma över en sån motor vilket inte är så enkelt...Falkenrejsing skrev:Slant 6a utan överladdning är väl rätt meningslöst, de har låg komp, långt slag och överjävligt tung roterande massa enligt vad jag lärt mig till.
Plus ett ganska kasst insug med extremt olika längder på de olika kanalerna.
-73:a valianten finns med smallblock original, så det ska gå att regga om så vitt jag vet, rätt bromsar och torisionsstavar bara så ska det vara klart. Mycket mer ekonomiskt.
det är en tanke som kommer bli vid tillfälle!loop skrev:AMC/Jeep 4.0 har inget med denna motor att göra.
Höj kompressionsförhållandet. Upp med det till över 10:1 så blir det bättre.
För att få det rätta ljudet behövs såklart en direktinsprutad dieselsexa, men ja tror en cummins blir för tung i nosenDennis M skrev:Varför inte byta till v8 och få det rätta ljudet med?