Hejsan!
sitter å kollar på låda till bilen. frågan är om man ska skicka in min th400 för "preppning" eller ska man köpa en powerglide.?
bilen kommer användas både till race å lite glida, 383 turbo motor i å bilen väger runt 1600kg
Powerglide vs Th400 i chevelle!?
-
chevelle66
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 16
- Blev medlem: mån jul 28, 2014 12:51 pm
Powerglide vs Th400 i chevelle!?
Chevelle 66 pro street
Klimpen Racing Team
Klimpen Racing Team
-
Christofer
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 221
- Blev medlem: tis nov 08, 2011 6:48 pm
- Ort: En annan del av Nyköping
Re: Powerglide vs Th400 i chevelle!?
Har du en converter som fungerar bra i 400an idag så behöver den också bytas om du byter till pg. Men absolut så funkar båda två för sammanhanget, lite fränare med pg dock i mitt tycke 
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Re: Powerglide vs Th400 i chevelle!?
Har du tung bil så är TH-400 att föredra.
PG med lång etta gör det inte enkelt för convertern.
PG med lång etta gör det inte enkelt för convertern.