Här har verkligen inte uppdaterats nånting på länge.. :-O
En del bilder har slutat att fungera.. så blir det väl när man länkar från alla möjliga ställen.. Hur som, jag får väl köra en liten uppdatering.
Bussen har jag kvar iaf. Gjorde den körklar, tillbakareggad som luftkyld och det kördes väl 6-700mil förra sommaren. Dock med den alldeles för trötta 1600:an.
Fick tag i en grym, svensktillverkad campinginredning, pratade med byggaren på Ulricehams båtbyggeri efter lite forskning i var den kom ifrån, fick original broschyrer hemskickade, kul!
Körde som sagt med den så ofta jag kunde. men inte helt utan missöden.. Körde 25mil till Jönköping ett par dagar efter första besiktningen på flera år. Gick hur fint som helst hela vägen till Bugrun, hade dessutom övertalat familjen att åka med så det kändes extra kul..! förutom på hemvägen då.. Först började startmotorn krångla lite, vilket löste sig genom att bygla solenoiden med en skruvmejsel.. men sen dog den längs motorvägen, på nästan exakt samma ställe som bubblan dog ett år tidigare! Så där stod vi mellan Gränna och Jönköping.. sambo mindre nöjd.. Fick hjälp med bogsering, vi konstaterade soppatorsk, vilket inte brukar va så farligt.. (förklaringen är att tankmätaren visade fel, tom tank vid 1/3 på mätaren).. men silen täpptes ordentligt och jag blåste mig blå utan att få bra fart.. otrevligt med bensin i käften också..
Summa summarum var vi hemma vid midnatt utan buss istället för runt kl.17.
Hämtade den dagen efter i Jönköping med trailer.. sen fick den stå och skämmas i flera veckor innan jag gjorde nåt.. en anledning är också att man måste ur med motorn för att få ur tanken.. var ganska osugen på det..
Men testade iaf att lossa anslutningen i botten, blåste igenom tanken med högtryck både från påfyllning och utlopp.. spolade säkert 10ggr och tömde sedan nästan en burk wd40 i tanken... Bytte sil och satte dit ny slang. Sen gick den hur fint som helst.. Förutom att jag inte vågade köra till mindre än 1/2 tank.
Åkte sen 120mil Kinna - Tierp - Kinna med en sväng förbi farsan som bor däruppe, helt utan bekymmer

Var på Bugrun Classic och kikade på luftkyld dragracing.
Efter detta har småsaker med inredningen gjorts, byggt till en mittkonsoll fram med plats för mobil, dricka och en 6kg pulversläckare
Har även tänkt bygga dit lite annan förvaring, tex. benknäckarhylla under instrumentpanelen.. I framtiden blir det nog dörrsidor i teak.
Sen blev det såklart aktuellt att uppdatera åsnorna bak till några piggare hästar, så ett motorbygge påbörjades