
Krånglig Lancia
Re: Krånglig Lancia
Jag hittar inget tydligt fel så nu har jag beställt en vattentempgivare, en lufttempgivare, en hallgivare, en vevaxelpositionsgivare och alla tänddelar. Funkar det inte efter det får man väl börja kolla på mapsensor och tändslutsteg... Kan ju vara bra att veta att alla dessa delar är nya och fräscha även om det inte visar sig vara fel på någon av dem tänker jag. 

Dennis Eriksson
Ford Taunus 17M '64
Ford Taunus 17M '64
Re: Krånglig Lancia
FELET HITTAT OCH BILEN GÅR!
Bytte alla givare utan någon större framgång. Efter lite mätning och optisk felsökning hittades felet i en gammal skarvning av kablarna till vevaxelpositionsgivaren. Efter omlödning går bilen nu som den ska.
Stort tack till Martin Palm som hade många bra tips och svar på mina dumma frågor.
Bytte alla givare utan någon större framgång. Efter lite mätning och optisk felsökning hittades felet i en gammal skarvning av kablarna till vevaxelpositionsgivaren. Efter omlödning går bilen nu som den ska.

Stort tack till Martin Palm som hade många bra tips och svar på mina dumma frågor.

Dennis Eriksson
Ford Taunus 17M '64
Ford Taunus 17M '64
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 105
- Blev medlem: tor jan 11, 2007 9:14 pm
- Ort: Umeå
Re: Krånglig Lancia
glöm inte kolla när kamrem, balansrem och spännare + löphjulen bytes sist. vi bytte allt sådant i veckan på våran. både kamrem och balansremmen är väldigt smala.
- MotorKnyttet
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 239
- Blev medlem: fre jan 05, 2007 4:32 pm
- Ort: Gotland
Re: Krånglig Lancia
Host host.. Hur går det här då? 
