Jägenmarks E28 M50b28

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

Nu är den ny besiktad med ! :D så jävla skönt
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
TurboTeamSyd
Forumsberoende
Inlägg: 1052
Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
Ort: Karlskrona

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av TurboTeamSyd »

:thumbright: :headbang:
Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

Bild
Besiktningskostymen
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
ohaglund
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: lör nov 30, 2013 11:27 am
Ort: Skånes LA

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av ohaglund »

haha så du fick den godkänd med de där på utan kompressorhuset ? :P
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

japp. bilden är tagen så fort jag rullade in i garaget.. så precis så såg det ut :D
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
ohaglund
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: lör nov 30, 2013 11:27 am
Ort: Skånes LA

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av ohaglund »

härligt :D va sa dom om de då ?
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

-här burkar sitta en tubro va ?
-japp, men det gör det inte just nu. För det får det ju inte göra.
-Nej det har du ju rätt i.
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

Varit och hämtat drivlina från en 750. Fyrkolvsoks fram med tillhörande skivor. Samt bakvagnen från samma bil.
Bild
Bild
Vad är det som skulle sätta käppar i hjulet för att regga den med turbo nu. Utbytt motor. Sprut. E85 bakvagn samt bromsar kommer vara bytt!?


//
Christoffer
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Sjoblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons apr 24, 2013 9:25 pm

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av Sjoblom »

Hur stora är bromsarna? De har lite löjliga krav ibland..
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

324mm samt fyrkolvsok.


//
Christoffer
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

Bak är dom 300


//
Christoffer
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Sjoblom
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: ons apr 24, 2013 9:25 pm

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av Sjoblom »

Bör räcka men.. Till polarens kadett C, 1000kg/190hk som han tänkt regga krävde de i princip 4kolvs ok samt minst 300mm skivor fram...
Makeba
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: lör aug 28, 2010 3:47 pm
Ort: Tranemo

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av Makeba »

Passade du inte på att ta huvudbromscylindern från samma bil? Antar att du tagit från en 750 E32 och den skall passa direkt. Iom att kolvdiametern i oken blir större, är det inte fel att byta till en större huvudbromscylinder och nog ett krav om du ska regga som ombyggt fordon.....

/Kent
BMW (M)636
Användarvisningsbild
Jannek
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: sön jun 05, 2011 10:15 pm
Ort: Pajala

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av Jannek »

Kul att du har ombyggt fordon i tankarna . Håller själv på med det som du säkert sett.

Är ju då lite och göra. Skummade igenom din nya setup och undrar då om du verkligen får bilen godkänd med turbon du har? . Om bilen i grund och botten är en 528 så har du en tjänstevikt på drygt 1500kg och då hamnar man på ca300 hk och t70 turbon är ju kapabel till rätt mycket. Har fått förklarat att om bilen får ha 300 så tillåter Sfro att man har en turbo som KAN leverera 400-450.

Du åker även på att byta krängningshämmarna fram och bak. Enkelt att beställa från BMW .

Dina spridare åker du på att byta till mindre

Slangar som bränslet går i ska du kunna visa upp att dom tål E85 . Sluten vevhusventilation ska du ha.

Ja det är mycket men det är inte omöjligt. Bra om du köper Sfro bygghandboken och ser efter själv och tar kontakt med en besiktningsman. Du kan ju även kolla i min tråd . Du får även bra information på sfros hemsida.

Om du verkligen ger dig fan på att göra det så ett tips. Dokumentera allt. Ombyggnationer,kvitton mm.

Lycka till !!

Mvh
Bmw "M535 Turbo" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=62303"

Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Användarvisningsbild
cjagenmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 309
Blev medlem: fre jan 02, 2009 12:01 am
Ort: Bräkne-Hoby

Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!

Inlägg av cjagenmark »

Makeba skrev:Passade du inte på att ta huvudbromscylindern från samma bil? Antar att du tagit från en 750 E32 och den skall passa direkt. Iom att kolvdiametern i oken blir större, är det inte fel att byta till en större huvudbromscylinder och nog ett krav om du ska regga som ombyggt fordon.....

/Kent
Tyvärr va det redan borta
/ Christoffer
0768395017
BMW E28
http://www.garaget.org/?car=297425
Skriv svar