Jägenmarks E28 M50b28
- cjagenmark
- För mycket laddtryck
Re: Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!
Nu är den ny besiktad med !
så jävla skönt

-
- Forumsberoende

Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
- cjagenmark
- För mycket laddtryck

Besiktningskostymen
haha så du fick den godkänd med de där på utan kompressorhuset ? 

- cjagenmark
- För mycket laddtryck
japp. bilden är tagen så fort jag rullade in i garaget.. så precis så såg det ut 

härligt
va sa dom om de då ?

- cjagenmark
- För mycket laddtryck
-här burkar sitta en tubro va ?
-japp, men det gör det inte just nu. För det får det ju inte göra.
-Nej det har du ju rätt i.
-japp, men det gör det inte just nu. För det får det ju inte göra.
-Nej det har du ju rätt i.
- cjagenmark
- För mycket laddtryck
Hur stora är bromsarna? De har lite löjliga krav ibland..
- cjagenmark
- För mycket laddtryck
Jägenmarks E28 M50 Turbo bänkad!
324mm samt fyrkolvsok.
//
Christoffer
//
Christoffer
- cjagenmark
- För mycket laddtryck
Bak är dom 300
//
Christoffer
//
Christoffer
Bör räcka men.. Till polarens kadett C, 1000kg/190hk som han tänkt regga krävde de i princip 4kolvs ok samt minst 300mm skivor fram...
Passade du inte på att ta huvudbromscylindern från samma bil? Antar att du tagit från en 750 E32 och den skall passa direkt. Iom att kolvdiametern i oken blir större, är det inte fel att byta till en större huvudbromscylinder och nog ett krav om du ska regga som ombyggt fordon.....
/Kent
/Kent
BMW (M)636
Kul att du har ombyggt fordon i tankarna . Håller själv på med det som du säkert sett.
Är ju då lite och göra. Skummade igenom din nya setup och undrar då om du verkligen får bilen godkänd med turbon du har? . Om bilen i grund och botten är en 528 så har du en tjänstevikt på drygt 1500kg och då hamnar man på ca300 hk och t70 turbon är ju kapabel till rätt mycket. Har fått förklarat att om bilen får ha 300 så tillåter Sfro att man har en turbo som KAN leverera 400-450.
Du åker även på att byta krängningshämmarna fram och bak. Enkelt att beställa från BMW .
Dina spridare åker du på att byta till mindre
Slangar som bränslet går i ska du kunna visa upp att dom tål E85 . Sluten vevhusventilation ska du ha.
Ja det är mycket men det är inte omöjligt. Bra om du köper Sfro bygghandboken och ser efter själv och tar kontakt med en besiktningsman. Du kan ju även kolla i min tråd . Du får även bra information på sfros hemsida.
Om du verkligen ger dig fan på att göra det så ett tips. Dokumentera allt. Ombyggnationer,kvitton mm.
Lycka till !!
Mvh
Är ju då lite och göra. Skummade igenom din nya setup och undrar då om du verkligen får bilen godkänd med turbon du har? . Om bilen i grund och botten är en 528 så har du en tjänstevikt på drygt 1500kg och då hamnar man på ca300 hk och t70 turbon är ju kapabel till rätt mycket. Har fått förklarat att om bilen får ha 300 så tillåter Sfro att man har en turbo som KAN leverera 400-450.
Du åker även på att byta krängningshämmarna fram och bak. Enkelt att beställa från BMW .
Dina spridare åker du på att byta till mindre
Slangar som bränslet går i ska du kunna visa upp att dom tål E85 . Sluten vevhusventilation ska du ha.
Ja det är mycket men det är inte omöjligt. Bra om du köper Sfro bygghandboken och ser efter själv och tar kontakt med en besiktningsman. Du kan ju även kolla i min tråd . Du får även bra information på sfros hemsida.
Om du verkligen ger dig fan på att göra det så ett tips. Dokumentera allt. Ombyggnationer,kvitton mm.
Lycka till !!
Mvh
Bmw "M535 Turbo" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=62303"
Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
- cjagenmark
- För mycket laddtryck
Tyvärr va det redan bortaMakeba skrev:Passade du inte på att ta huvudbromscylindern från samma bil? Antar att du tagit från en 750 E32 och den skall passa direkt. Iom att kolvdiametern i oken blir större, är det inte fel att byta till en större huvudbromscylinder och nog ett krav om du ska regga som ombyggt fordon.....
/Kent