Intressant!Jannek skrev:Kul att du har ombyggt fordon i tankarna . Håller själv på med det som du säkert sett.
Är ju då lite och göra. Skummade igenom din nya setup och undrar då om du verkligen får bilen godkänd med turbon du har? . Om bilen i grund och botten är en 528 så har du en tjänstevikt på drygt 1500kg och då hamnar man på ca300 hk och t70 turbon är ju kapabel till rätt mycket. Har fått förklarat att om bilen får ha 300 så tillåter Sfro att man har en turbo som KAN leverera 400-450.
Du åker även på att byta krängningshämmarna fram och bak. Enkelt att beställa från BMW .
Dina spridare åker du på att byta till mindre
Slangar som bränslet går i ska du kunna visa upp att dom tål E85 . Sluten vevhusventilation ska du ha.
Ja det är mycket men det är inte omöjligt. Bra om du köper Sfro bygghandboken och ser efter själv och tar kontakt med en besiktningsman. Du kan ju även kolla i min tråd . Du får även bra information på sfros hemsida.
Om du verkligen ger dig fan på att göra det så ett tips. Dokumentera allt. Ombyggnationer,kvitton mm.
Lycka till !!
Mvh
enklast borde ju då vara att byta till en ex: t3/t4 inför reggningen,, samt ett par 600cc spiridare då,
Nya slangar får jag leta upp,
Bilder tar man ju i princip hela tiden så dokumentation kommer ju finnas,
har fått för mig att man ska byta både fram och bakvagn.. vad är enklast att fixa i framvagnsväg.. räcker det med att skuva upp ifrån e34, är ju bolt on men inte std.