B230ft problem med lamda!!!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B230ft problem med lamda!!!

Inlägg av Jens Gustavsson »

har du provtryckt ?

fel kod systemet är inte 100% exakt kan va nått mekaniskt som gör att koden ändå hamnar på luftmängds mätaren.



mvh jens
Frippe
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: tor dec 17, 2009 9:44 pm
Ort: Kungsängen

Re: B230ft problem med lamda!!!

Inlägg av Frippe »

Ja men inte så seriöst så ska göra de. De är så konstigt för att när man startar de så kan han gå bra men sen efter ett tag så tappar han tomgången i bland. När man har varvat upp han lite o släpper så går han nästan alltid så långt ner i varv att han nästa själv dör. Står man på tomgång så svajar turbotrycket med svajnigarna i varvet.
Bruksbilar: Vw Passat 3C tdi
Skoda Pickup
Projektbil: Volvo Pv -53
Busbil: Volvo 744 Turbo
Skotrar: Lynx 40 -70
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: B230ft problem med lamda!!!

Inlägg av mauser240 »

Kollat stift, kablar, rotor och lock?
//MartinL
Frippe
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: tor dec 17, 2009 9:44 pm
Ort: Kungsängen

Re: B230ft problem med lamda!!!

Inlägg av Frippe »

Ja de har jag. Allt är nytt. En sak har jag funderat över, hur kan man se vilket motstånd man ska ha i kablarna?
Bruksbilar: Vw Passat 3C tdi
Skoda Pickup
Projektbil: Volvo Pv -53
Busbil: Volvo 744 Turbo
Skotrar: Lynx 40 -70
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: B230ft problem med lamda!!!

Inlägg av mauser240 »

Några tusen ohm brukar det vara. Varierar förstås med längden men du kan nog jämföra värdena mellan kablarna. Kollade just i Haynes 940-bok men det står inte...
//MartinL
Skriv svar