har du provtryckt ?
fel kod systemet är inte 100% exakt kan va nått mekaniskt som gör att koden ändå hamnar på luftmängds mätaren.
mvh jens
B230ft problem med lamda!!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B230ft problem med lamda!!!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: B230ft problem med lamda!!!
Ja men inte så seriöst så ska göra de. De är så konstigt för att när man startar de så kan han gå bra men sen efter ett tag så tappar han tomgången i bland. När man har varvat upp han lite o släpper så går han nästan alltid så långt ner i varv att han nästa själv dör. Står man på tomgång så svajar turbotrycket med svajnigarna i varvet.
Bruksbilar: Vw Passat 3C tdi
Skoda Pickup
Projektbil: Volvo Pv -53
Busbil: Volvo 744 Turbo
Skotrar: Lynx 40 -70
Skoda Pickup
Projektbil: Volvo Pv -53
Busbil: Volvo 744 Turbo
Skotrar: Lynx 40 -70
Re: B230ft problem med lamda!!!
Ja de har jag. Allt är nytt. En sak har jag funderat över, hur kan man se vilket motstånd man ska ha i kablarna?
Bruksbilar: Vw Passat 3C tdi
Skoda Pickup
Projektbil: Volvo Pv -53
Busbil: Volvo 744 Turbo
Skotrar: Lynx 40 -70
Skoda Pickup
Projektbil: Volvo Pv -53
Busbil: Volvo 744 Turbo
Skotrar: Lynx 40 -70
Re: B230ft problem med lamda!!!
Några tusen ohm brukar det vara. Varierar förstås med längden men du kan nog jämföra värdena mellan kablarna. Kollade just i Haynes 940-bok men det står inte...
//MartinL