Nu var det ett tag sen sist. Varit borta en del så det har inte hänt så mycket som jag önskat men jag lägger ut vad jag fått gjort iaf.
Framvagnen är i det närmaste färdig. Ska förstärka och eventuellt boxa nedre bärarmarna också.
Tycker den blev lite sportig..
Som den står här tror jag den har 4 grad caster och ca 1 grad camber.
Motorfästen har det också blivit.
Var trångt runt styreriet..
Sen blev det dags för stötdämpare. Dom sitter på övre bärarmen egentligen men där vill jag inte ha dom.
Testade så fjädringsväg/sänkningsmån var okej innan jag började måtta dit dom.
Så tog jag upp lite hål och gjorde övre fäste i ramen. Ville ju egentligen bygga dit coilovers redan från början men jag känner att jag pushat gränserna lite långt redan nu (för godkänning alltså) så jag törs inte. Dessutom hade jag nya Bilsteins till Amazon liggande så så fick det bli.
Trångt i vanlig ordning... Förstärkte balken som jag kapat ur med en del av den sönderkörda kardanaxeln från Nissan.
Har skaffat mig en 1031a också. 3,54 är den växlad och den ska få en Eaton True Track monterad.
Rensat på fästen. Ska göra en jigg för att flytta över dom från Amazonaxeln.
Känns som det går åt fel håll när det bara blir mindre och mindre delar kvar på bilen!
Även rattstång och elsystem rök när jag fått upp farten..
..och anledningen till det är att jag måste ta tag i oxiden!
Sista bilderna är från idag och här nånstans tröt orken och än en gång konstaterades att jag borde börjat på en bättre bil! Jag ägnade mig då åt viktigare saker som tycktes hjälpa för stunden.
Öl, fläskpannkaka och rockenroll lindrar när tillvaron känns tung. Gav nog med energi för att skrapa lite underredsmassa och påbörja jiggen till bakaxeln innan jag fick nog och åkte hem.
Så ser det alltså ut nu. Ska försöka hinna lite mer till veckan. Kommer förhoppningsvis fler bilder då.