Bränslesystem för e85
- kickassford
- För mycket laddtryck
Bränslesystem för e85
Vad finns det för inline-pumpar på marknaden som klarar e85 och räcker till ~500 hästar?
Obs, vill ogärna köra dubbla pumpar.
Vad rekomenderas för nydragning av bränsleledningar?
Koppar o alu är väl uteslutet och vill helst inte ha gummislang under hela bilen, finns det plaströr som håller måttet?
Tar gärna emot tips på bra/smidiga filter med.
Obs, vill ogärna köra dubbla pumpar.
Vad rekomenderas för nydragning av bränsleledningar?
Koppar o alu är väl uteslutet och vill helst inte ha gummislang under hela bilen, finns det plaströr som håller måttet?
Tar gärna emot tips på bra/smidiga filter med.
- Full gas spar tid
Re: Bränslesystem för e85
Jag kommer byta ut mina dubbla externa pumpar mot en walbro 450, för att det känns säkrare att köra en pump istället för 2. Kör e85 och strax över 500 hk.
Har swedols gummislang till hela soppasystemet, blivit lite hårda men har haft dem i över 2 år..
Har swedols gummislang till hela soppasystemet, blivit lite hårda men har haft dem i över 2 år..
- dundersmurfen
- Forumsberoende
Biltemas 044 kopia skulle vara lagom här.. Rör är att föredra under bilen tycker jag, mest för jag vill ha lite kylande fartvind på bränslet. Det är inte roligt med säg plasttank och gummislangar hela vägen, då blir soppan för varm efter ett tag om man har rejält med pumpar som går..
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
- kickassford
- För mycket laddtryck
Räcker en biltema "044“ till? Jag vill som sagt helst inte köra dubbla.
Jag hade slagit till på en walbro 450 direkt Om den bara fanns för inline montage.
Jag vill gärna köra på plastledningar men frågan är var man hittar lämpliga rör för ändamålet och det måste ju finnas nipplar som passar.
Det lutar nog ändå åt gummislang, många verkar ju köra med det.
Hur är det med stålrör? Det måste väl fungera bra med e85?
Jag hade slagit till på en walbro 450 direkt Om den bara fanns för inline montage.
Jag vill gärna köra på plastledningar men frågan är var man hittar lämpliga rör för ändamålet och det måste ju finnas nipplar som passar.
Det lutar nog ändå åt gummislang, många verkar ju köra med det.
Hur är det med stålrör? Det måste väl fungera bra med e85?
- Full gas spar tid
http://atechmotor.com/universal/aem/aem ... anslepump/
Denna ska jag prova i sommar, skulle ju kunna vara något för dig med
Denna ska jag prova i sommar, skulle ju kunna vara något för dig med

Carl Malmström
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
- kickassford
- För mycket laddtryck
fortsätter på min tråd, det blev en AEM 380 pump, återstår att se hur den fungerar..
hur är det med sånhär tryckluftsslang (Polyamid), det verkar fungera bra till bränsle och billigt som tusan men vad använder man för kopplingar mot AN eller M10/M12?
antar att det måste vara nån typ av klämringshistoria med stödhylsa men hittar inget.
lättast är såklart en vanlig bränsleslang men den är klumpig och förhållandevis dyr tycker jag, och det ska ju till nå vettiga kopplingar som inte innefattar slangklammer eller pressning.
hur är det med sånhär tryckluftsslang (Polyamid), det verkar fungera bra till bränsle och billigt som tusan men vad använder man för kopplingar mot AN eller M10/M12?
antar att det måste vara nån typ av klämringshistoria med stödhylsa men hittar inget.
lättast är såklart en vanlig bränsleslang men den är klumpig och förhållandevis dyr tycker jag, och det ska ju till nå vettiga kopplingar som inte innefattar slangklammer eller pressning.
- Full gas spar tid
Kör med swedols e85 slang, köper även kopplingar där:) Tycker inte det är värt att köra med onödigt dyra AN-kopplingar..Finns bra mycket roligare att lägga pengar på.
- kickassford
- För mycket laddtryck
vad för kopplingar då?
själv bryr jag mig inte vad det är bara dom sitter ordentligt, men det är ju an anslutningar på rail och catchtank så det kommer jag inte undan.
själv bryr jag mig inte vad det är bara dom sitter ordentligt, men det är ju an anslutningar på rail och catchtank så det kommer jag inte undan.
- Full gas spar tid
an är samma som vanliga jic hydraulik kopplingar som Swedol har i mängder...
J-spec säljer väldigt bra kopplingar och teflonslang i an utförande till bra pris, hela mitt soppasystem är därifrån och inga läckande kopplingar el likn. Funkar kanon
0708960667
Är olika vinkel på konan så de är inte samma!robert_j skrev:an är samma som vanliga jic hydraulik kopplingar som Swedol har i mängder...
Finns kanske adaptrar mellan eller kopior med fel vinkel som passar. JIC brukar även ha välvd yta som tätar mot rak kona så den välvda ytan borde passa mot AN med.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Nej, An är basserat på JIC. Bägge har 37gr slutarvinkel. De som du tänker på låter mer som vvs-kopplingar. Dom har 45gr slutarvinkel.Pacman skrev:Är olika vinkel på konan så de är inte samma!robert_j skrev:an är samma som vanliga jic hydraulik kopplingar som Swedol har i mängder...
Finns kanske adaptrar mellan eller kopior med fel vinkel som passar. JIC brukar även ha välvd yta som tätar mot rak kona så den välvda ytan borde passa mot AN med.
Sen finns JIC med invändig och utvändig kona. All information finns på hydroscands hemsida för den som är intresserad.
Jag har bockat 12mm rostfria syrafasta(A4) Rör under min 240:I Kan det vara några problem med E85?