metal flakes i oljan?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
mauser240
Forumsberoende

Re: metal flakes i oljan?

Inlägg av mauser240 »

1 + 1.

Felet kommer när du monterar lamellen = lamellen bottnar / kärvar på ingående axeln i lådan.
//MartinL
chrille
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av chrille »

jag har lamellen åt rätt hål och den kärvar inte på axeln (glider så lät så) och bottnar inte på spllincen eller hylsan. jag har inget bra och mäta med men jag ser att den är lite skev så som jag mäter,jag får fram ca 0.6mm och det borde inte vara tillräckligt men va vet jag tror ni det kan vara så?
mauser240
Forumsberoende

Inlägg av mauser240 »

Kommer inte på något annat scenario iaf. Kommer du?

EDIT: OBS att jag nu inte nödvändigtvis talar om ditt problem med oljan utan mer om problemet att axialspelet försvinner.
//MartinL
Användarvisningsbild
NTCRS1
För mycket laddtryck

Inlägg av NTCRS1 »

Känns som att min motor låter likadant nu efter uppstart. Jag har dock kört med min bmwlåda/koppling m.m. i två säsonger utan några problem.

Tror jag ska prova tipset om att koppla ur en spridare i taget o det..

Du har alltså inget problem med metallflakes längre? :)
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende

Inlägg av Johan Posth »

Rätt håll på märkningen på lamellen eller rätt håll med den sida med längre utstickande splinsad hylsa? Jag har varit med att lameller är felmärkt och ägaren envisades med att de skulle vara som märkningen men efter uppstart så lät de förjävligt då hylsan på lamellen gick emot vevbultar eller om de var hylsan på lådan. Dock m3 6vxl låda men med sinter.. Blev att riva ner låda i tokpanik och vända då bilen skulle lastas innan tävling.
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Skriv svar