Tuna förgasare med bb lambda

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
mauser240
Forumsberoende

Re: Tuna förgasare med bb lambda

Inlägg av mauser240 »

T-27 skrev:Å insprut är helt problemfritt :lol:
Jämföra gamla "trasiga" förgasare med ett nytt insprutningssystem för x antal kronor
Jag köpte en Ny/renoverad Rochester från SMI i Huntington som skulle vara byggd/anpassad för min motor och monterade den och nu går bilen perfekt utan bestyckning eller nånting = jätteenkelt bolt on
Har provat gammal Rochester Holley och Edelbrock och inte varit nöjd men så fint som den går nu har den aldrig gått
Visst insprutning är säkert bra men dyrt och även där måste man veta vad man håller på med
Snälla vän, jag ställde bara en försynt fråga; om TS funderat på ett byte. Jag sa inte att man får värsta sprutet för samma peng som man får huvudstrilar till quadrajeten.

Tur för dig att din gasare håller hundratusen miljoner mil innan den börjar glappa fast den fungerar väl antagligen lika bra ändå?

Ett eftermarknadssprut fungerar oftast just så bra som installatören bygger det att fungera.

Med mina besök hos diverse "experter" och all förgasarhuvudvärk skulle man nog snabbt ha sparat ihop till ett sprut och fått det att lira istället. Tur det finns mer begåvat folk annorstädes.

Sorry, jag tog nog i lite onödigt hårt nu.
//MartinL
Skriv svar