Efter tre veckor av bara problem måste jag nu dela med mej av min lärdom.
Kanske alla utom jag visste detta, men kanske jag kan hjälpa någon stackare att råka ut för samma sak som mig.
Efter byte av däckfabrikat fick jag inte till däcktrycket.
Inget stämde mot tidigare däcktryck.
Det som började bli bra ena dagen kunde strax senare vara kass.
Började ångra att jag köpt ett annat fabrikat i år.
Började även misstänka att jag hade fel fälgbred men den låg innanför spec.
Alltid tidigare legat mellan 0,9-1,05.
Började med 0,9 men fick sänka för att försöka hitta greppet.
Nu var jag så lågt som 0,6 vid ett tillfälle utan bättre grepp.
Idag stack jag ut och pumpade upp igen till 0,9 och det började lira igen
Det ända jag kan förklara detta med är att däck sedan de monterades nya i våras varit pumpade 1,5 i tron att den skulle hålla formen, dock tycks jag istället skapat rundhet på fel hål.
Efter legat i fyra dygn med 0,6 tycks de ha dragit ihop sig igen och var bara att pumpa till önskat värde.
Alltså (enligt mig) ha inte däcken överpumpade i tron att de skall må bra, de tycks istället skapa en rundhet över slitbredden.
Ha de alltid pumpade till "rätt" tryck för din bil.
Som sagt, kanske bara jag som missat detta men f-n så irriterande efter tre veckors körning utan grepp.
MVH Micke