Tänkte först trimma B20:n och borra upp den till 92mm köra B21 kolvar, vassare kam, dubbla weber men den skulle iaf inte skölja mer än max ca 140-150hk för att avgaslimpan stryper för mycket

Om man ändå ska lägga ned x antal tusen så är det lika bra att utgå ifrån en B230 istället och marinkonvertera den och få mer mos för pengarna.
Sen skenade det snabbt iväg med att man skulle slänga på en Eaton kompressor åxå

(Turbo funkar inte i en båt det blir för vamt)
Målbild: driftsäker, bra tomgång, ca 200hk med bra vrid, bränsleförbrukning max 2l/distans i den ordningen.
Är B230FK ett bra objekt att utgå ifrån? Vill ha dom oljekylda kolvarna. Sitter det lh-jetronic 2.4 på den? Hur skulle man kunna lösa Lamdan? Ska man ta sprutet eller hela motorn från en äldre 740/760 turbo utan Lamda som har K-Jetronic eller Motronic? Skulle vara trevligt med insprutning om det går att få till annars får man köra förgasare.
Tänkte att en MB CLK/SLK 230 skulle få släppa till kompressorn, är storleks mässigt jämförbar med B230 och levererar ca 200hk den åxå. Finns några beggade på skroten för överkomliga pengar.
Är lite osäker på om det sitter Eaton M45 eller M62 på CLK/SLK 230? Skulle en M45:a räcka till för mina önskemål? Kan man köra utan IC eller ska man satsa på en sjövattenkyld IC när man ändå är igång?
Det blev en hel del funderingar därför frågar jag braintrusten här på STS som jag vet sitter inne med mycket kompetens när det gäller överladdade Volvo motorer