Lh2.4

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

tobias
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jun 13, 2009 8:50 pm
Ort: Götene

Lh2.4

Inlägg av tobias »

Har en aq 145 marin motor (b23j med fördelare i fram. Skulle vilja sätta på ett Volvo sprut typ LH 2.4. Läst att man tar signalen till tändningen från svänghjulet i bak. Frågan är om det går att göra på något annat sätt för att få signal då jag inte vill bygga om vid svänghjulet ? Nybörjare så förklara gärna grundligt. Mvh Tobias
te
Användarvisningsbild
gjutarolle
För mycket laddtryck
Inlägg: 281
Blev medlem: lör dec 18, 2010 3:50 pm
Ort: Jönköpig

Re: Lh2.4

Inlägg av gjutarolle »

Går väl fixa och trixa och sätta dit triggerhjul fram men då får man ju bygga om om nått, vf inte ta svänghjul och givare från vilken 7/940 som? Måste väl va de smidigaste är bara bulta på
Volvo 740 T6 650whp och 915nm på hjulen

spana in min garaget sida:http://www.garaget.org/gjutarolle

Följ min Projekttråd, Nylackad Volvo 740 T6, som är byggd för drifting
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=64429
____________________________________________________________________________
Bild
MatsIDalby
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 07, 2014 4:17 pm

Re: Lh2.4

Inlägg av MatsIDalby »

Det finns på volvo 740 87-88 med hallgivare bak i fördelaren
så det är bara att ta en 240 fördelare med hallgivare och sätt fram
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 301
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Lh2.4

Inlägg av robinb3rgsten »

Med hallgivare är de väl 2.2 och inte 2.4?
tobias
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jun 13, 2009 8:50 pm
Ort: Götene

Re: Lh2.4

Inlägg av tobias »

Bra med hallgivare. Någon som vet vilket sprut det satt på och om det passar till LH 2.4. Läst att det finns vevaxelgivare. Är det samma sak ? I så fall, vart monterar man den och passar den till ovanstående sprut ?
te
Användarvisningsbild
gjutarolle
För mycket laddtryck
Inlägg: 281
Blev medlem: lör dec 18, 2010 3:50 pm
Ort: Jönköpig

Re: Lh2.4

Inlägg av gjutarolle »

Hallgivare är till 2.2, de finns ju vevaxelgivsre som skruvas med 2 m6:or bak vid svänghjulet, varför krångla till de? :shock:
Volvo 740 T6 650whp och 915nm på hjulen

spana in min garaget sida:http://www.garaget.org/gjutarolle

Följ min Projekttråd, Nylackad Volvo 740 T6, som är byggd för drifting
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=64429
____________________________________________________________________________
Bild
tobias
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jun 13, 2009 8:50 pm
Ort: Götene

Re: Lh2.4

Inlägg av tobias »

Tackar kanske skall satsa på ett LH 2.2 i stället. Kan det sprutet lämpa
sig får sugtrim ca 180 hk ?
te
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21735
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Lh2.4

Inlägg av Jens Gustavsson »

köp ett eftermarknads system direkt tycker jag
tobias
Lite mer laddtryck
Inlägg: 35
Blev medlem: lör jun 13, 2009 8:50 pm
Ort: Götene

Re: Lh2.4

Inlägg av tobias »

Ja får nog bli så. Har du tips på ett sådant inte allt för dyrt. Sen undrar jag vilket insug som passar till det. Söker efter en marinvev 63 mm ramlager om någon har.
te
Användarvisningsbild
vebotrimmarn
Forumsberoende
Inlägg: 785
Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
Ort: lycksele, norrbyberg

Re: Lh2.4

Inlägg av vebotrimmarn »

Skriv svar