Jag har inte hunnit med något alls de senaste dagarna, men brorsan har däremot jobbat vidare med gjutpluggarna till lysena. Bara att konstatera att en 3d skrivare är ju hur bra som hällts, man kan ju jobba samtidigt som man sover.

Ladda en stor fil på kvällen och sen på morgonen har man en klar sak.
Första utskriften klar, skrevs ut i 3 delar.
Ett lager slipgrund.
Första pluggen är klar för att gjutas av.
Delade upp andra lyset i två delar för att slippa en massa stöd.
När jag köpte skrivaren var den alldeles för långsam med tanke på hur stor den är, hade ett munstycke som var 0.4mm stort, visst det blev snyggt med jädrar vilken tid det tog. Då fanns det bara en logisk sak att göra, plocka isär den helt nya skrivaren och bygga om den. Fanns skrivarhuvuden som heter Volcano och vulkaner sprutar det ju mycket ur så då borde det vara ett bra munstycke. Köpte det och monterade nu kan jag byta munstycken från 0.4 upp till 1.2mm. Kör med 0.8 mm det känns som en lagom kompromiss mellan hastighet och upplösning.
Flyttade även bort motorn från skrivhuvudet till baksidan av skrivaren för att få ned den rörliga massan och att få jämnare matning då inte rörelserna av matningsslangen ändras när den rör sig. Satte även dit en extra fjäder då den som att där original var lite mjuk vilket resulterade i slir.