Min "garage utan tak"tråd: Amazon kombi och 2d sedan!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
ZunkJimpa
Lite mer laddtryck

Re: Min "garage utan tak"tråd: Amazon kombi och 2d sedan!

Inlägg av ZunkJimpa »

Kör en liten update så ni inte tror att jag har dött helt :hihi:
Köpte hem lager och kolvringar av Nowén Motorsport, riktigt schysst snubbe :thumbright: nu ska bara sakerna komma hem, och i väntan på det (samt att man ska få pengar till färg) så började jag ta bort all gammal färg från motorn :wink:

En liten före bild, tydligen är det bara att måla på utan att slipa, blir asbra resultat utan lacksläpp :doh:

Bild

Och sen när man nästan är klar! Blir fint det här :hihi:
Bild

Det bästa med att bo själv: Köket kan användas till säker förvaring :thumbright:

Bild

Tog fram ett fräscht tråg som jag målat på som skulle vara till ett oborrat block jag först tänkte köra med, kommer endast putsa av tråget sen lackera det så det får samma nyans som resten av motorn.

Bild

bonusbild på skitiga blocket som var tänkt att användas!
Bild

Sen satt jag och funderade lite över MC förgasarna det var tänkt att testa med, enligt skjutmåttet ligger dem på ynkliga 36mm.. känns lite litet men får jag inte tag på större så får det duga ett tag iaf, ska se om snälla Heideken här på forumet kan dra igång blästerskåpet så man kan fräscha upp allt :thumbright:

Bild

Sen har jag även lite funderingar.. Någon här som har kört med Biltemas motorfärg? Dugligt eller bara skit? Tänkte grunda, spraya sen köra värmetålig klarlack jag har en burk av!

Det var allt för denna gången :wink:
Jimmy Ekström / 0765968927

Amazon Kombi och 2d sedan projekt!
Användarvisningsbild
ZunkJimpa
Lite mer laddtryck

Inlägg av ZunkJimpa »

Liten update!
Fick hem lite lager från Nowén Motorsport förra veckan :thumbright:

Bild

Så satte man igång och kollade vikten på kolvar och stakar:

Bild

Bild

Och resultatet blev följande:

kolvar
1: 715g
2. 717g
3: 714g
4: 715g

Stakar
1: 842g
2: 844g
3: 842g
4: 849g
Så ja, så mycket skiljer det sig inte :wink: men ska ta och slipa dem så alla ligger på samma vikt!
Sen så satte man även igång med lite rostlaga på brukisen, då det bara sprider sig :doh:
Bättringsfärg från VP:
Bild

Slipa, skydda, slipa, skydda..
Bild

Naket utan stötfångaren :(
Bild

Slipa slipa, usch så tråkigt det är.. men bättre än att det sprider sig :hihi:
Bild

Bild

Sen tog man och kollade nyansen på färgen genom att kladda lite, ja rätt nyans är det iaf :thumbright:

Bild

Stötfångaren ska slipas ner invändigt, skyddas sen bättras på, hornen ska även plockas bort för att få ett cleant utseende, samma som fram
Bild

Sen lite sådana detaljer med :hihi: Inte tappa den lilla skruven som håller i var det man tänkte, samma sekund som man tappade fanskapet :doh: jaja bara leta ny..

Bild

För övrigt så har man ägt brukisen i 1 år och 2 dagar nu, fick den på min födelsedag den 20e april :hihi:

Det var allt för denna gång! Inte så rolig uppdatering kanske men men :wink:

Användarvisningsbild
ZunkJimpa
Lite mer laddtryck

Inlägg av ZunkJimpa »

Kör en liten update, går väldigt segt nu.. :thumbdown:

Sprayade på bilen och snyggade till stötfångaren bak, vilket lyft det blev! Jag tycker det blev cleant som satan :thumbright:
Bild

Lite matt är det än så länge men skall putsas upp så blir det nog bra!
Bild

Har även vatten i lyktorna :hihi: Därför hatar man att åka i regnet.. får inget vatten i bilen som tur är :hihi:
Bild

Tvätta tvätta! Man ser på tröskeln skillnaden, bara fortsätta någon dag!

Bild

Sen åkte man till hällaträffen och blev lite smått väldigt kär :roll:
Bild

Heideken här på forumet lånade sin morsas Opel så åkte vi en sväng :hihi:
Bild

Och sen över till kombin! Tog och lackerade blocket som står och väntar på kärlek, nog fan blev det rött :thumbright:
Bild

Bild

Men men, sen över till lite tråkigare nyheter.. måste nog lägga ner projekten ett tag pga en familjefejd.. får se hur det här slutar men just nu ser det väldigt mörkt ut, så ja, långtidsprojektet kommer ta ännu längre tid :|

Användarvisningsbild
ZunkJimpa
Lite mer laddtryck

Inlägg av ZunkJimpa »

Kör en liten skriftlig uppdatering såhär på kvällskvisten medans sängen ropar.. Jag är inte helt avliden, har bara hamnat lite efter.. händer en del då och då, vilket jag kommer visa inom kort med en hel del bilder samt text! Så håll utkik! :wink:

Benghaan
För mycket laddtryck

Inlägg av Benghaan »

Tror dom där gasarna kommer funka bra. Kolla hur hur täta tex webrar är i halsringen
Skriv svar