Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
perraiskogen
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: ons okt 05, 2011 11:09 am

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av perraiskogen »

Du har säkert redan full koll på det :thumbright: , men har inte sett dig haft med det på någon bild.
Det jag menar är att du måste ha "drivknutar" i framhjulsnaven. Annars lär det inte bli så bra efter en kort stund :hihi:
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

He he jo det hadde varit riktigt intressant Bild
Jag har svarvatner två drivknutar som skall sitta fram.

Typ precis ganska exakt såhär Bild

Bild

Då borde det inte vara några bekymmer Bild
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Fixat tanken jag fick av Micke F.
Flyttat tankröret och monterat större nippel på returen. Kommer att köra med hydraulkopplingar för soppan, blir lite billigare än med an kopplingar.

Tack till Micke F för Svetshjälpen :-)
Bild

Sugledningen.
Bild

Här skall returen monteras.
Tog och gängade M16 1,5
Bild
Bild

Aja blir mer sedan :-)
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Halloj nu håller jag på med att montera tanken och fundera över resten av bränslesystemet.
Har beställt btr, ankoplingar och ett förfilter från Kina och en 044 kopia och filter på Biltema.

Fick mig även en otrevlig överaskning på väg till jobbet igår.
Fick en 940 i arslet vid vännäsby.
Bilen har blivit ordentligt manglad på vänster bak. Troligtvis blir den nog skrotad, jobbigt då man lagt ut en massa tid o pengar på att få den maskinellt/mekaniskt i bra form.

Bild
Christoffer N
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: fre sep 24, 2004 3:29 pm
Ort: vännäs

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Christoffer N »

på bron vid slöjdarnas? en polare fick en bmw 330 i röven på sin citroen igår morse också, kanske var samma ställe för jag hörde att det hade smullit där en gång till bara en timme efter han hade krockat där
Christoffer Nygren

vw freak !
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Jupp de var min tur då, killen i 940'n tog två bilar till, en mötande och bilen framför mig.
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

En liten uppdate kanske det är dax för.
Det har hänt en del sedan jag skrev senast.
Jag har blivit pappa till en liten tös som heter Astrid, WOW vilken omställning :-)
Bytt bil, blev en opel vectra c 2.2direct
Slagits med bilfirman för att högtryckspumpen havererade efter två månader, vann tillslut men de tog en månad innan bilen var körbar igen.

Aja nu till golfen..
det har inte blivit så mycket jobb gjort på bilen.
fixat med upphängning av bränslepump och filtren.
Fixat med batteriplattan.
Uppgraderat svetsen med ett kemppi slangpaket.
Svetsat en del som jag skjutit framför mig pga taskigt slangpaket "orginalet var överkört tvinnat och smält"
Skall lyftaur motorn o börja tillverka oljeretur och fixa med växellänkage.
Blir lite bilder och så framöver :-)
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Nu har jag köpt reglagekablar och fixat med växelväljarna.
Måste dock modda fästet för kablarna i lådan, skall även stummonteras.

Bild

Bild

Bild
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Hej nu har jag pysslat lite med växelspaken.

Här kommer den att bo.
Bild

Har bantat den lite.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bonusbild på gamla motorrummet.
Bild
Användarvisningsbild
mrabarth
Weird creator
Inlägg: 669
Blev medlem: tis dec 23, 2003 2:53 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av mrabarth »

Tjenare! Det ser ju riktigt bra ut det där! Gillar verkligen din växelspaks mojäng!! :thumbright:
Bild
MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

Plockade ner oljetråget på motorn och det såg ganska fint ut där, inga blanka spån i oljetråget.
Bild

Det verkar som att det sitter någon typ av skvalpplåt på oljepickuppen.
Det verkar ju som att VW tänkt lite när de byggde motorn, den har även spraymunstycken som sprutar på undersidan kolvarna.
Bild

Fixade oljereturen på oljetråget, svetsen ser för taskig ut :-S
Bild

Var även och handlade en egen vrekstadskran, måste dock moddas lite för att jag skall bli nöjd :-P
Bild
Användarvisningsbild
maxn51
Forumsberoende
Inlägg: 693
Blev medlem: sön nov 09, 2014 8:27 pm

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av maxn51 »

Ser bra ut!:) du borde tig svetsa returen!:)


Mvh Max
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

maxn51 skrev:Ser bra ut!:) du borde tig svetsa returen!:)


Mvh Max
Japp skulle ha gjort det, har dock ingen tog hemma utan hade behövt ta den till jobbet.
Råkade brännaigenom med migen annars hade det sett betydligt bättre ut :-)
Användarvisningsbild
maxn51
Forumsberoende
Inlägg: 693
Blev medlem: sön nov 09, 2014 8:27 pm

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av maxn51 »

Okej men syns ju inte så värst mke endå;)


Mvh Max
Danne_jmk
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
Ort: Tvärålund / Umeå

Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T

Inlägg av Danne_jmk »

maxn51 skrev:Okej men syns ju inte så värst mke endå;)


Mvh Max
Lite slipning och färg så tänker ingen på det :-)
Skriv svar