Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: ons okt 05, 2011 11:09 am
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Du har säkert redan full koll på det , men har inte sett dig haft med det på någon bild.
Det jag menar är att du måste ha "drivknutar" i framhjulsnaven. Annars lär det inte bli så bra efter en kort stund
Det jag menar är att du måste ha "drivknutar" i framhjulsnaven. Annars lär det inte bli så bra efter en kort stund
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
He he jo det hadde varit riktigt intressant
Jag har svarvatner två drivknutar som skall sitta fram.
Typ precis ganska exakt såhär
Då borde det inte vara några bekymmer
Jag har svarvatner två drivknutar som skall sitta fram.
Typ precis ganska exakt såhär
Då borde det inte vara några bekymmer
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Fixat tanken jag fick av Micke F.
Flyttat tankröret och monterat större nippel på returen. Kommer att köra med hydraulkopplingar för soppan, blir lite billigare än med an kopplingar.
Tack till Micke F för Svetshjälpen
Sugledningen.
Här skall returen monteras.
Tog och gängade M16 1,5
Aja blir mer sedan
Flyttat tankröret och monterat större nippel på returen. Kommer att köra med hydraulkopplingar för soppan, blir lite billigare än med an kopplingar.
Tack till Micke F för Svetshjälpen
Sugledningen.
Här skall returen monteras.
Tog och gängade M16 1,5
Aja blir mer sedan
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Halloj nu håller jag på med att montera tanken och fundera över resten av bränslesystemet.
Har beställt btr, ankoplingar och ett förfilter från Kina och en 044 kopia och filter på Biltema.
Fick mig även en otrevlig överaskning på väg till jobbet igår.
Fick en 940 i arslet vid vännäsby.
Bilen har blivit ordentligt manglad på vänster bak. Troligtvis blir den nog skrotad, jobbigt då man lagt ut en massa tid o pengar på att få den maskinellt/mekaniskt i bra form.
Har beställt btr, ankoplingar och ett förfilter från Kina och en 044 kopia och filter på Biltema.
Fick mig även en otrevlig överaskning på väg till jobbet igår.
Fick en 940 i arslet vid vännäsby.
Bilen har blivit ordentligt manglad på vänster bak. Troligtvis blir den nog skrotad, jobbigt då man lagt ut en massa tid o pengar på att få den maskinellt/mekaniskt i bra form.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: fre sep 24, 2004 3:29 pm
- Ort: vännäs
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
på bron vid slöjdarnas? en polare fick en bmw 330 i röven på sin citroen igår morse också, kanske var samma ställe för jag hörde att det hade smullit där en gång till bara en timme efter han hade krockat där
Christoffer Nygren
vw freak !
vw freak !
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Jupp de var min tur då, killen i 940'n tog två bilar till, en mötande och bilen framför mig.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
En liten uppdate kanske det är dax för.
Det har hänt en del sedan jag skrev senast.
Jag har blivit pappa till en liten tös som heter Astrid, WOW vilken omställning
Bytt bil, blev en opel vectra c 2.2direct
Slagits med bilfirman för att högtryckspumpen havererade efter två månader, vann tillslut men de tog en månad innan bilen var körbar igen.
Aja nu till golfen..
det har inte blivit så mycket jobb gjort på bilen.
fixat med upphängning av bränslepump och filtren.
Fixat med batteriplattan.
Uppgraderat svetsen med ett kemppi slangpaket.
Svetsat en del som jag skjutit framför mig pga taskigt slangpaket "orginalet var överkört tvinnat och smält"
Skall lyftaur motorn o börja tillverka oljeretur och fixa med växellänkage.
Blir lite bilder och så framöver
Det har hänt en del sedan jag skrev senast.
Jag har blivit pappa till en liten tös som heter Astrid, WOW vilken omställning
Bytt bil, blev en opel vectra c 2.2direct
Slagits med bilfirman för att högtryckspumpen havererade efter två månader, vann tillslut men de tog en månad innan bilen var körbar igen.
Aja nu till golfen..
det har inte blivit så mycket jobb gjort på bilen.
fixat med upphängning av bränslepump och filtren.
Fixat med batteriplattan.
Uppgraderat svetsen med ett kemppi slangpaket.
Svetsat en del som jag skjutit framför mig pga taskigt slangpaket "orginalet var överkört tvinnat och smält"
Skall lyftaur motorn o börja tillverka oljeretur och fixa med växellänkage.
Blir lite bilder och så framöver
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Nu har jag köpt reglagekablar och fixat med växelväljarna.
Måste dock modda fästet för kablarna i lådan, skall även stummonteras.
Måste dock modda fästet för kablarna i lådan, skall även stummonteras.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Hej nu har jag pysslat lite med växelspaken.
Här kommer den att bo.
Har bantat den lite.
Bonusbild på gamla motorrummet.
Här kommer den att bo.
Har bantat den lite.
Bonusbild på gamla motorrummet.
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Tjenare! Det ser ju riktigt bra ut det där! Gillar verkligen din växelspaks mojäng!!
MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Plockade ner oljetråget på motorn och det såg ganska fint ut där, inga blanka spån i oljetråget.
Det verkar som att det sitter någon typ av skvalpplåt på oljepickuppen.
Det verkar ju som att VW tänkt lite när de byggde motorn, den har även spraymunstycken som sprutar på undersidan kolvarna.
Fixade oljereturen på oljetråget, svetsen ser för taskig ut :-S
Var även och handlade en egen vrekstadskran, måste dock moddas lite för att jag skall bli nöjd
Det verkar som att det sitter någon typ av skvalpplåt på oljepickuppen.
Det verkar ju som att VW tänkt lite när de byggde motorn, den har även spraymunstycken som sprutar på undersidan kolvarna.
Fixade oljereturen på oljetråget, svetsen ser för taskig ut :-S
Var även och handlade en egen vrekstadskran, måste dock moddas lite för att jag skall bli nöjd
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Ser bra ut!:) du borde tig svetsa returen!:)
Mvh Max
Mvh Max
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Japp skulle ha gjort det, har dock ingen tog hemma utan hade behövt ta den till jobbet.maxn51 skrev:Ser bra ut!:) du borde tig svetsa returen!:)
Mvh Max
Råkade brännaigenom med migen annars hade det sett betydligt bättre ut
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Okej men syns ju inte så värst mke endå;)
Mvh Max
Mvh Max
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 276
- Blev medlem: tor aug 06, 2009 2:20 pm
- Ort: Tvärålund / Umeå
Re: Mittmotor Golf MK2 GTi 16T
Lite slipning och färg så tänker ingen på detmaxn51 skrev:Okej men syns ju inte så värst mke endå;)
Mvh Max