Jag är nyregistrerad här på forumet.
Jag har hittills tillhört "snålsurfarna" som bara varit inne och läst en massa på forumet de senaste åren men aldrig tagit mig tid att regga mig.
Startade en projekttråd på Zatzy för ett tag sedan men tyckte att det inte blev någon riktig diskussion eller bra konstruktiv kritik. Vet att det finns mycket kompetent folk här så va inte rädda för att fråga "hur fan tänkte du där?" Haha.
Mitt senaste bygge var en AWD Nissan 200sx s14 (260sx gtr kallade jag den för) och nu var det dags för ett nytt bygge och givetvis höja ribban för att utvecklas. 260in är till salu förresten. Köpa?
Mina tankar gick något i stil med att "jag vill bygga V8 och mittmotor". Om jag inte skulle bygga på en R8 så stod valen mellan Fiero och MR2(om jag inte missat någon?). MR2an passade mig bättre iochmed jag är en liten japannörd.
Men givetvis köpte jag inte vilken MR2a som helst utan 14-nyanser-av-röd MR2a haha. Bilen är en Italien importerad turbo från 92 som jag ska försöka regga in som amatörbyggt fordon. Iochmed att jag både jobbar och pluggar heltid så kommer denna bilen inte stå klar förrän 2015 men man måste ju börja nångång!
Såhär såg liket ut något år innan jag köpte den, ganska fin i lacken då jämfört med när jag fick hem den haha

Bilen köptes utan motor, låda, frontspoiler och bromsar iochmed att inget av det kommer användas framöver.

Jag har hållt på med bygget ett litet tag nu så här kommer lite mer bilder. Är väldigt trött så mer info kommer imorgon!