M104 3,2L erfarenheter?
M104 3,2L erfarenheter?
Hej det är så att jag vill bygga ny motor till volvo 940, har tidigare åkt smidd t5 med 580whp och är sugen på något nytt.
Jag har siktat in mig på en M104 på 3,2L för dom verkar sjukt grymma dessa motorer, Läst lite smått på internet att c36 ska vara bättre men inte hittat någon.
Vad jag förstått det som kan man få en m104 för runt 8000kr och då har jag en bra budget att bygga på.
2JZ finns ju också som alternativ men dom är så sjukt dyra. Det är bara ösa på med förslag vilken motor ni tycker är riktigt värd pengarna på.
Finns ju ett sista alternativ och det är ju att behålla min t5a men jag vill ha 650whp hållbart och slippa ladda 2,5kg... mvh
Jag har siktat in mig på en M104 på 3,2L för dom verkar sjukt grymma dessa motorer, Läst lite smått på internet att c36 ska vara bättre men inte hittat någon.
Vad jag förstått det som kan man få en m104 för runt 8000kr och då har jag en bra budget att bygga på.
2JZ finns ju också som alternativ men dom är så sjukt dyra. Det är bara ösa på med förslag vilken motor ni tycker är riktigt värd pengarna på.
Finns ju ett sista alternativ och det är ju att behålla min t5a men jag vill ha 650whp hållbart och slippa ladda 2,5kg... mvh
Re: M104 3,2L erfarenheter?
Hur är t5 om man portar den riktigt då?
Re: M104 3,2L erfarenheter?
Det går säkert att få mer fart i den men vill ha en 6 cylindrig motor med mer volym
Re: M104 3,2L erfarenheter?
Ja jag tror m104 på 3,2l är ett bra val! 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Volvo 242 -75 454hk/600nm
Re: M104 3,2L erfarenheter?
Nästa fråga är då, M104 finns ju i 990, 991 992, 993, 994, 995. och jag undrar ju vad är skillnaden? nån speciell av dessa man ska ha? mvh
Re: M104 3,2L erfarenheter?
m104.992/995 är tydligen de som gäller 3.2l kostar cirka 8k, om du hittar en M104.941 så vore det bäst, Mahle kolvar, portade avgaskanaler, annan avgaskam, 350sd vevaxel som är induktions-härdad, cirka 280hp. 

M30 turbo
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: M104 3,2L erfarenheter?
mjae.. annan insugskam är det väl,, bara omjusterad avgaskam.
Det är C36 maskin.
Finns även E36
Det är C36 maskin.
Finns även E36
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: M104 3,2L erfarenheter?
Vad är det för fel på en vanlig 320?
De håller väl att ladda på med?
De håller väl att ladda på med?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: M104 3,2L erfarenheter?
de duger väl,, men kan man få gottigaste chokladbiten så...
dock behöver C36/E36 maskin bättre vevstakar.
dock behöver C36/E36 maskin bättre vevstakar.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: M104 3,2L erfarenheter?
En bekant till mig har stoppat i en m104 i sin 945:a. Bromsades häromdagen till 500whp vid 1,3 bar. Oöppnad motor vad jag förstått.
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
Re: M104 3,2L erfarenheter?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29291 Kika på hans maskin! 740hk och 850nm
Volvo 242 -75 454hk/600nm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: M104 3,2L erfarenheter?
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399