Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Ascona Coupe
Re: Opelene til Modlendingen
Jaha,ja då förstår jag att det kan vara problem.
Jag har EDS 3.0 i min Manta med C20LET,det var därför jag var lite nyfiken.
Inte för att det är aktuellt men man funderar ju på vad man ska göra om man ska uppgradera,
då kan ju EDS 3.5 och turbo/grenrör vara nästa steg.
Jag har EDS 3.0 i min Manta med C20LET,det var därför jag var lite nyfiken.
Inte för att det är aktuellt men man funderar ju på vad man ska göra om man ska uppgradera,
då kan ju EDS 3.5 och turbo/grenrör vara nästa steg.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Hvorfor ikkje gå til EDS 4? 3.5 gir egentlig ikkje så mykje ekstra
Prisforskjellen er nok ikkje så stor
Men turbo og grenrøyr blir bra 



Re: Opelene til Modlendingen
Jaha,finns det ett steg 4 också?!
Hade jag bommat,inte kollat så noga iofs.
Hade jag bommat,inte kollat så noga iofs.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Finnes steg 4, og 5 også trur eg
Prøv å google litt
Og meld deg inn i Opel sport club 



Re: Opelene til Modlendingen
Ok,tackar tackar!
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Senator TD
Long time, no see!
Har ikke skjedd så mye med bilene, annet enn at Vectraen skal få tilbake skiltene sine
Så driver å fikser den opp, til EU-kontrollen 
Var også så heldig, å få kloa i eit sett med Azev A felger, i dimensjon 8,5x18 og 10x18
Stod orginalt på ein Omega B, men tenkte at de måtte bli bra på Vectra 4x4 Turbo også
Som sagt, så gjort
Legger ved noen bilder 











Kan senke den litt bak, men må også valse skjermbuene ein del, for at det ikkje skal subbe
Men stance, det vart det iallfall!
Har ikke skjedd så mye med bilene, annet enn at Vectraen skal få tilbake skiltene sine


Var også så heldig, å få kloa i eit sett med Azev A felger, i dimensjon 8,5x18 og 10x18















Kan senke den litt bak, men må også valse skjermbuene ein del, for at det ikkje skal subbe

- Fighter
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: tis mar 25, 2008 7:14 pm
- Ort: Mandal, Norway
Re: Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Senator TD
Hvordan er det med forskjellige felg/dekkdimensjoner forran og bak på 4x4? Bør vel egentlig være 100% lik rulleomkrets på hjulene for å ikke slite ut 4x4?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Senator TD
I utgangspunktet ja
Men har regna litt på det, og viss eg bytter til 215/40R18 framme, og 245/35R18, så er forskjellen 0.01%. Og forskjellen ligger bak, så det skal i utgangspunktet gå bra. Nå er ikkje 4x4 systemet til Opel det mest solide i verden, så kommer mest sannsynlig til å kjøre med FWD i sommer iallfall 


-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Ascona Coupe
Senatoren er solgt. Kjøpt meg hus med verksted utpå landet 
Plukket frem gamle Ascona C Coupe'n fra låven. Stått der siden 2008. Mye støv og gammel morro.



Grovvasket



Bilen kommer til å utstyres med litt småting som hjelper på utseendet til en ikke så populær bilmodell


Hissig 1.8 liter




Planen er å få den på veien igjen med minst mulig "ekstraarbeid" og kjøre mest mulig
Den blir veteran etter nyttår så koster ingenting å ha da 

Plukket frem gamle Ascona C Coupe'n fra låven. Stått der siden 2008. Mye støv og gammel morro.



Grovvasket




Bilen kommer til å utstyres med litt småting som hjelper på utseendet til en ikke så populær bilmodell



Hissig 1.8 liter





Planen er å få den på veien igjen med minst mulig "ekstraarbeid" og kjøre mest mulig

