Insug 16 v Dellorto

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Insug 16 v Dellorto

Inlägg av KackNalle »

Vart hittar man sådanna? Verkar vara torka på dom. Dyra lär dom nog vara nya. :cry:
Användarvisningsbild
sandstrom
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: ons sep 24, 2003 8:51 pm
Ort: Umeå

Inlägg av sandstrom »

vill oxå veta.... har för mej att kg hade förut iaf. men ja vet inte nu...
ska ringa dom i veckan och höra efter... priset vill man nog inte ens veta... :?
Bild
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Har också för mig det. Nedu priset kommer man nog att storkna å ramla baklänges 48 ggr av när man ser. Hör av dig när du ringt!
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Ringde till Sten Parner, han säljer insug för 2200:-
Användarvisningsbild
sandstrom
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: ons sep 24, 2003 8:51 pm
Ort: Umeå

Inlägg av sandstrom »

Läste 2200 för ett insug och blev tvärsnål... har inte ringt kg men ja tror inte dom är billigare om dom ens har... Men jag har börjat knåpa på ett eget... blir nämligen inte lika dyrt.. (för mej känns det dyrt me 2å2 för ett insug) Jag tog insuget från 16v toppen och kapade av själva "rören" så det bara återstår en "fläns"... sen hade ja liggandes insug från dellortos/8v toppen... så ja gjorde likandant med det... nu har ja tre flänsar... sen tar ja aluminiumrör 46mm invändigt... Klämmer ihop dom på sidan mot toppen kapar dom exakt som dom ska va och lämnar bort på svetsning.... Vet inte om ni tycker det värt besväret men så gör jag.... kan nog kanske återkomma med bilder när det blir färdigt... tar nog en stund för ja sa åt svetskillen att ja har ingen brådis, jag tar det hela med ro.. än har löven inte slagit ut.. men den som väntar på nå gott...
Bild
Användarvisningsbild
Gren
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jan 25, 2004 11:26 am
Ort: Skaftö

16 v insug

Inlägg av Gren »

SAM i kungälv säljer sådana för 425:- st men dom är till stående motor finns under S.A.M. COMPETITION EQUIPMENT
Användarvisningsbild
Gren
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: sön jan 25, 2004 11:26 am
Ort: Skaftö

Inlägg av Gren »

Fanns visst vanliga till 240 också :oops:
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Dom har utgått ur sortimentet:-( vart för mycket krångel att gjuta upp så många eftersom dom inte sålde så mycket av dom. crapp säger bara jag!!! Jobbigt att man inte ska få tag på insug till en satans volvo.
Skriv svar