Erland Cox skrev:Jag tycker att ni ( 16V artikeln) förklarade så bra att jag idag köpte 2 Bilsport till.
En ska till USA och den andra till Ryssland.
Det var bra bilder också, bra att titta på när man ska bygga.
Erland
I vilket/vilket nummer av bilsport kan man läsa mer om det här? Låter mycket intressant!
Kadett4wd skrev:Jag har i martinssons topp ändrat lite.
han varvar 8500 med hydraultryckare.
Man kan förlänga tiden tryckaren utsätts för trycksatt olja enkelt förklarat.
Ble litt nysgjerrig, hvordan modifikasjon har du gjort?
Ett problem som jag hört mycket om när det gäller höga varvtal med hydraultryckare är att oljepumpens regulator inte mäktar med att hålla trycket nere utan trycket stiger med varvet, och då pumpar tryckarna upp sig och skapar ventilflyt den vägen.
Med rätt uppgradering på regulatorn så borde det funka bra med hydraltryckare med.
Erland Cox skrev:Jag tycker att ni ( 16V artikeln) förklarade så bra att jag idag köpte 2 Bilsport till.
En ska till USA och den andra till Ryssland.
Det var bra bilder också, bra att titta på när man ska bygga.
Erland
I vilket/vilket nummer av bilsport kan man läsa mer om det här? Låter mycket intressant!
Oskar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
15, 16 och 17. Den bästa artikeln var i nummer 17, jag skrev fel innan.
Erland Cox skrev:Jag tycker att ni ( 16V artikeln) förklarade så bra att jag idag köpte 2 Bilsport till.
En ska till USA och den andra till Ryssland.
Det var bra bilder också, bra att titta på när man ska bygga.
Erland
Vem kan läsa Bilsport svenskan i Amerika?
Och fatta nåt?
vänta!
Undra om det finns intresse i 8v o 16v rå ämne med full cirkel så man har frihet i kam design?
Dom finns härborta.
Bilsport har den policyn att dom jagar folk som olovandes publicerar från deras tidningar, vilket är helt rätt. Vill man ha något andra skapat så får man vackert betala för det, svårare än så är det inte:-)
vi som har några år på nacken tycker ofta så janne. tror jag har böcker och tidningar för xxxxxx kronor ,nä jag vill inte göra ett överslag på det haha!
intresant ämne detta med 4v kamaxlar och toppar det är helt andra saker än 2v volvo. ska testa en hel del i höst i dynon så kommer mer om det (gratis info haha). men det är många problem också med dessa motorer då de blir mycket dyrare att bygga och kräver mycket mer kunskap och erfarenhet av de som ska sätta ihop dem och tuna dem och i många fall kan ändå en 2v volvo va det man klarar sig bra med i slutändan.