Jens Gustavsson skrev:man måste ha små turbos där bak för att få hyffsat tidigt ladd utan pulser men de går åt skogen sen på varv så klart

(allt är ju relativt jag är lite extrem i hur jag vill ha saker och vill gärna ha 200-300% effektökning då turbon sitter där

)
en Hx50MFS med 66 in och 72 ut kan nog va en bra kompromiss för en nära standard motor
http://www.swedishracingmotors.com/holset-turbos.html
håll ned på dim på rören, skulle tro 2x 2.5 tum mellan grenrör och turbo räcker bra och behåller pulsen bättre. med puls splitt mot turbon så blir det lite bättre också.
mvh jens
Jag tänkte använda original avgas som är typ 2,5" in i turbon alltså ett avgasrör in i turbon.
Är det "bättre" att välja en lite för stor turbo än för liten,med tanke på motorn.
Förstår att man får mer lagg med en för stor,men vill inte påfresta i onödan.
Vad menas med 66in och 72ut är det måttet som är på "insugshålet" och "avgashålet" ur turbon?
Tanken var att iså fall att köpa en begagnad turbo för några tusen och "testa" då man inte riktigt vet hur bra det blir. Men på samma gång vill man ju vara så nära man kan med dimensionerna!
Har också fått förslag på HX55 med största avgashus man kan hitta,kan det vara ok?
HX55 är ju lite lättare att hitta men käns väldigt STOR

!
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.