Frågor om B20 turbo
Frågor om B20 turbo
Mors. Sparkat liv i min användare igen då jag köpt en pv med b20 förgasarturbo.
Har lite frågor o mer kommer det bli.
Behövs catchtank? Nu har jag en pump i bagaget och en i motorrummet. Känns onödigt?.
Hur justerar man tomgång på en stående weber?
Jag tror det läcker ut komp i kylsystemet.
Kan jag återanvända en kopparpackning om jag lyfter av toppen?
Har lite frågor o mer kommer det bli.
Behövs catchtank? Nu har jag en pump i bagaget och en i motorrummet. Känns onödigt?.
Hur justerar man tomgång på en stående weber?
Jag tror det läcker ut komp i kylsystemet.
Kan jag återanvända en kopparpackning om jag lyfter av toppen?
Re: Frågor om B20 turbo
Ingen som har nå tips?
Catchtank behövs väl inte, men det är ju ingen direkt nackdel att ha, att ha flera pumpar inline utan catch blir väl lite märkligt?
Man kan återanvända topplockspackningar, men till en b20 är den så billig att det knappast är värt chansningen om den läcker tryck ut i kylsystemet. Om inte något är sprucket är det ju oftast packningen som är problemet.
Man kan återanvända topplockspackningar, men till en b20 är den så billig att det knappast är värt chansningen om den läcker tryck ut i kylsystemet. Om inte något är sprucket är det ju oftast packningen som är problemet.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
1. Catchtank till vadå?
2. Kanske det finns nån tomgångsskruv?
3. Om packningen är hel går det väl att glödga den, eller nåt, så att den återhämtar sig. Något som stora pojkarna sagt men jag är inte det minsta insatt själv.
2. Kanske det finns nån tomgångsskruv?
3. Om packningen är hel går det väl att glödga den, eller nåt, så att den återhämtar sig. Något som stora pojkarna sagt men jag är inte det minsta insatt själv.
//MartinL
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
köp en bränsle trycks mätare som du sätter vid laddtrycks mätaren så ser du om bränsle trycket ligger lika mycket över på höga varv på full gas.
sen tipset
köp en BB lamda och en pålitlig enkel stroblampa som du kollar tändningen på alla varv och belastningar! annars får du betala priset av trasiga kolvar och toppackningar om och om igen
mvh jens
sen tipset

mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
sen bensin brinner sätt alla mätare med sånt utanför körar utrymmet! köp också en stooor pulver släckare som du sätter fast i bagaget 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Jensas Speedshop
Med förgasare så funkar ju flottörhuset dom catchtank, det fylls på bäst det kan hela tiden så du inte blir såslös 

Missade att det var överladd, mitt fel! Går och lägger mig istället!
Har egentligen inte så stor betydelse men konsekvenserna efter bränslebrist kan bli mycket värre på en överladdad maskin och den överladdade maskinen tömmer flottörhuset snabbare.
Flottörhuset rymmer bara en liten bråkdel av vad en medioker catchtank rymmer och så fort nivån i flottörhuset börjar sjunka så förändras bränsleblandningen.
Flottörhuset rymmer bara en liten bråkdel av vad en medioker catchtank rymmer och så fort nivån i flottörhuset börjar sjunka så förändras bränsleblandningen.
//MartinL