Kan man få ut några cc till från denna topp??
http://xpress.mine.nu/volvov2/public/wr ... sp?id=1846
e-topp, hårt planad, rummen e på 40cc.
Hade tänkt mig på sluttningen på båda sidorna av tändstifts hålet
förbränningsrum...
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 19
- Blev medlem: mån jan 12, 2004 1:20 am
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Längst ner på bilden har du en klack. Det är nog för att skapa en klämspallt som trycker blandningen mot stiftet, det sitter ju på andra sidan. Jag tror inte du ska röra den primärt. Men du kanske kan gröpa ut runt stiftet?
Du kanske även kan ta bort den där klacken som skapar klämspalten trots allt. Jag tror inte att det är så viktigt. Jag hade nog gjort det.
Men jag är ingen expert på förbränningsrum. Men har du flera toppar
så tycker jag det kan vara värt ett försök.
OBS detta är vad jag tror inte vad jag säkert vet
Du kanske även kan ta bort den där klacken som skapar klämspalten trots allt. Jag tror inte att det är så viktigt. Jag hade nog gjort det.
Men jag är ingen expert på förbränningsrum. Men har du flera toppar
så tycker jag det kan vara värt ett försök.
OBS detta är vad jag tror inte vad jag säkert vet
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
är det till en vassare sortens turbo motor skulle jag sätta dit en tjockare toppackning istället.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/