Volvo B230 8v 1598hp vid 4.8bar
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Snyggt !
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Denna maskin kommer uppdateras lite i vinter med en ny topp från Topplocksverkstan med 48-40 ventiler, Idag sitter det 46-38.
Nytt styrsystem Fueltech FT500 levererat av PPF kommer monteras.
Hoppas med dessa uppdateringar kunna plocka över 1000hk på denna 8 ventilare.
Nytt styrsystem Fueltech FT500 levererat av PPF kommer monteras.
Hoppas med dessa uppdateringar kunna plocka över 1000hk på denna 8 ventilare.
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Det ska nog inte vara några problem
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Detta är ganska vansinnigt;).
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
uppdatera ofta och med smarriga detaljer både vid uppdaterigarna och vid bromsning
8v är fränt!
mvh jens
8v är fränt!
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Vilka tider har åkts i sommar med maskinen?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Hej Fredde.
Då vi inte fått mototron spolarna att fungera tillsammans med mitt Sm4 trots flertalet försök så monterade jag dit vag spolar istället så jag fick kört något iallafall.
Dock så vågade jag inte ladda fullt på detta tändsystem.
Bästa tiden jag fick till i Malmö var 5,39 1,22 209,7
Då vi inte fått mototron spolarna att fungera tillsammans med mitt Sm4 trots flertalet försök så monterade jag dit vag spolar istället så jag fick kört något iallafall.
Dock så vågade jag inte ladda fullt på detta tändsystem.
Bästa tiden jag fick till i Malmö var 5,39 1,22 209,7
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
vore kul om du berätta mer om problemen med mototron spolarna. blir det misständningar eller för lite gnista på laddtryck? vilka laddtider på vilka rpm/laddtryck ungefär?
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Vet att Per i Borlänge med C70 bromsade en bit över 1200hk med Vag spolar tror E85
volvo pv 53 16v
- johan johansson
- Forumsberoende
- Inlägg: 735
- Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
- Ort: västerås/turbocity
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Vet att Per i Borlänge med C70 bromsade en bit över 1200hk med Vag spolar tror E85
volvo pv 53 16v
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Autronicet löste på överbelastning på drivstegen oavsett Dwell så det gick inte att köra med alls. MSD 8245 spolarna orkade inte med cylindertrycket, VAG spolarna funkade hyfsat.Jens Gustavsson skrev:vore kul om du berätta mer om problemen med mototron spolarna. blir det misständningar eller för lite gnista på laddtryck? vilka laddtider på vilka rpm/laddtryck ungefär?
mvh jens
Mototron har minst 3-4 ggr bättre knall i gnistan än VAG.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Per kör väll 16v?
Tror det blir lite svårare att få fyr på en 8v.
Tror det blir lite svårare att få fyr på en 8v.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
hur kan de bli överbelastade såna spolar kör väll bara en styr ström genom styr burken? nån som kan förklara hur signalerna ska se ut och hur starka de måste va?Mattias J skrev:Autronicet löste på överbelastning på drivstegen oavsett Dwell så det gick inte att köra med alls. MSD 8245 spolarna orkade inte med cylindertrycket, VAG spolarna funkade hyfsat.Jens Gustavsson skrev:vore kul om du berätta mer om problemen med mototron spolarna. blir det misständningar eller för lite gnista på laddtryck? vilka laddtider på vilka rpm/laddtryck ungefär?
mvh jens
Mototron har minst 3-4 ggr bättre knall i gnistan än VAG.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
Precis Jens
Vi hittade aldrig felet mer än att styrströmmen gick upp över vad Autronic accepterar. Testade med andra boxar och spolar men det hjälpte inte. Spolarna ska ha en vanlig flytande 5v på triggningen.
Överbelastar man drivern i Autronic så kastar den gnistorna lite när det känner för det om den kastar överhuvudtaget.
Sen å andra sidan är ett FT500 ljusår trevligare än Autronic så bytet gör nog inte Rickard eller någon annan i teamet annat än lyckliga
Vi hittade aldrig felet mer än att styrströmmen gick upp över vad Autronic accepterar. Testade med andra boxar och spolar men det hjälpte inte. Spolarna ska ha en vanlig flytande 5v på triggningen.
Överbelastar man drivern i Autronic så kastar den gnistorna lite när det känner för det om den kastar överhuvudtaget.
Sen å andra sidan är ett FT500 ljusår trevligare än Autronic så bytet gör nog inte Rickard eller någon annan i teamet annat än lyckliga
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Volvo B23 8v 901hk 950nm 3,3bar
fins det nån specifikation på spolarna vilken ström de behöver? eller vad autronic klarar av att ge? ett motstånd kanske skulle hjälpa? fins det andra sprut som inte klarar mototron trots att signalen är rätt?
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/