Volvo 242 T6 -82 Race-ready
Re: Volvo 242 T6 -82 Årets premiärtur
Vart kommer vingen ifrån?
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

-
- Forumsberoende
Tack! Kul att höraMrHide skrev:Har just läst igenom hela tråden, och jag är djupt imponerad av ditt arbete.

Det är en Grupp A vinge i kolfiber, finns på t.ex vparts.seTegheim skrev:Vart kommer vingen ifrån?
Röd bil och vit bur gör sig förbannat bra!
Volvo 242 -75 454hk/600nm
Hur bred är en såndär grupp A-vinge, funderar på om den skulle funke till min Starion...?Daniel Ireståhl skrev:Det är en Grupp A vinge i kolfiber, finns på t.ex vparts.seTegheim skrev:Vart kommer vingen ifrån?
-
- Forumsberoende
Re: Volvo 242 T6 -82 Pallbacksräser
Mätte den till ca 139cm mellan ytterkanterna.fugazi skrev: Hur bred är en såndär grupp A-vinge, funderar på om den skulle funke till min Starion...?
-
- Forumsberoende
Re: Volvo 242 T6 -82 Pallbocksräser
Då var säsongen slut, efter säkerligen en hel mils körning denna säsongen
Det var lika bra att pallra upp den på pallbockarna igen där den känner sig hemma
Finns lite planer på uppdateringar som jag ska försöka få till i vinter och förhoppningsvis står den klar tidigt i vår! (yeah right)

Det var lika bra att pallra upp den på pallbockarna igen där den känner sig hemma

Finns lite planer på uppdateringar som jag ska försöka få till i vinter och förhoppningsvis står den klar tidigt i vår! (yeah right)
Re: Volvo 242 T6 -82 Pallbocksräser
Ja du fick i alla fall köra lite, till skillnad från vissa andra...
<---------
<---------
Volvo 242 -75 454hk/600nm
-
- Forumsberoende
Volvo 242 T6 -82 Work in progress...
Det händer inte särskilt mycket här i byggtråden, mycket på grund av att det faktiskt inte händer så mycket i garaget. Det finns en lista på saker som ska göras i vinter, dock inte så omfattande som senaste vintrarna men ändå så man får ligga i lite för att bli klar till våren.
Däremot har det jobbats flitigt med att cadda samt att leja bort arbete då man inte har direkt tillgång till maskiner. Nu efter några veckor så börjar de första bitarna att trilla in. Bjuder på en första smygtitt. Ni får gärna spekulera i vad det är

Däremot har det jobbats flitigt med att cadda samt att leja bort arbete då man inte har direkt tillgång till maskiner. Nu efter några veckor så börjar de första bitarna att trilla in. Bjuder på en första smygtitt. Ni får gärna spekulera i vad det är

-
- Forumsberoende
Re: Volvo 242 T6 -82 Work in progress...
Trillade in en annan del för ett tag sedan, ritade den här för över ett år sen. La ut den på tillverkning i Kina, mest för att se hur kvalitén blev.
Ett växellådslock som bultas i växellådstunneln, på så sätt slipper jag spakstället som sitter bultat i växellådan.
Kvalitén blev över förväntan och det kostade inte så många kronor heller, bedöm själva:

Monterad i bilen

Ett växellådslock som bultas i växellådstunneln, på så sätt slipper jag spakstället som sitter bultat i växellådan.
Kvalitén blev över förväntan och det kostade inte så många kronor heller, bedöm själva:
Monterad i bilen
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Ser bra ut!
Mycket trevlig bil.
Mycket trevlig bil.

-
- Forumsberoende
Ser veldig bra ut Daniel!Usikker på ka det første bildet er av:p
Girplata blei veldig fin!:) Kunne du tatt ett bilde av korleis du fiksa overføringa inn på kassa?
Girplata blei veldig fin!:) Kunne du tatt ett bilde av korleis du fiksa overføringa inn på kassa?
-
- Forumsberoende
Tack!Klabbe Persson skrev:Ser bra ut!
Mycket trevlig bil.
Ni får fundera lite till innan jag visar vad det ärvolvobrage skrev:Ser veldig bra ut Daniel!Usikker på ka det første bildet er av:p

Finns en bild tidigare i tråden på hur jag har löst växelspaksöverföringen. Allt är tyvärr special.
-
- Forumsberoende
Någon som har några gissningar på vad detta ska bli

Lock på bränsletank?
En Jason hockey mask