Kommer fungera, men varför inte puls-split och ett avgashus på turbon med twin-entry?kymi skrev:Smutt grenrör,köpt ett kit,eller pusslat ihop delar från skrotlådan?Ser riktigt fint ut
940 M104 drifting numera Nissan s14 m104
Re: 940 M104 drifting
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Ofan, där ser man! Tack för tipsKaxxen skrev:Härligt bygge!
Men ett starkt tips, köp 12.9 bult till framvagnen! De bultar som följer med verkar inte va nån höjdare.. (mina sträckte sig & lossnade)

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Tid, tid, och tid. Sitter twin-entry på turbon, det får jag nöja mig med iår.mattias skrev:Kommer fungera, men varför inte puls-split och ett avgashus på turbon med twin-entry?kymi skrev:Smutt grenrör,köpt ett kit,eller pusslat ihop delar från skrotlådan?Ser riktigt fint ut
Eftersom jag har fler motorer kan det ju alltid hända att man bygger en vassare bredvid med tiden.
Re: 940 M104 drifting
Fast som dom efter skrev, ta 10.9 iställe, den kan sträcka sig lite.turbofelix skrev:Ofan, där ser man! Tack för tipsKaxxen skrev:Härligt bygge!
Men ett starkt tips, köp 12.9 bult till framvagnen! De bultar som följer med verkar inte va nån höjdare.. (mina sträckte sig & lossnade)

Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion
Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Precis 

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
grymt bygge 
saknar min 940 nå sjukt, denna med en m104 ska bli spännande. är sjukt sugen på en sån maskin i nästa bygge

saknar min 940 nå sjukt, denna med en m104 ska bli spännande. är sjukt sugen på en sån maskin i nästa bygge

Micke Grönlund
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Tjena allesammans, nu är det jullov och hoppas på mycket garage
Fuel cellen är väll mer eller mindre på sin plats,ska helsvetsas och byggas lite stabilisteringsstag.

Drog fram svetsen och fixade ett hem till wastegaten,rätt nöjd med placeringen. Bara lite tajt

Resultat blev såhär. OBS det kommer inte sitta slang på kompressorhuset utan v-band med rör


Slängt på lite färg på buren,fyller i en gång till senare när jag tar resten av buren,DVS dörrsträvorna och detta.

Helheten.

Ska se om man får till en snygg vxl-balk imorn,titta på lite kardan osv,men nu blir det film

Fuel cellen är väll mer eller mindre på sin plats,ska helsvetsas och byggas lite stabilisteringsstag.


Drog fram svetsen och fixade ett hem till wastegaten,rätt nöjd med placeringen. Bara lite tajt


Resultat blev såhär. OBS det kommer inte sitta slang på kompressorhuset utan v-band med rör



Slängt på lite färg på buren,fyller i en gång till senare när jag tar resten av buren,DVS dörrsträvorna och detta.

Helheten.

Ska se om man får till en snygg vxl-balk imorn,titta på lite kardan osv,men nu blir det film

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Tjena.
Nu till julen är jag skit trött och låter mest bilderna tala.
Byggt till mig en spak.

Gjort klart sista boxen inför svetsning.

Lite an8 grejer.

Dratt fram elen,resten får farsan sköta

Kortare och hårdare dämpare som ska få ta ställning där fram

En styck regulator med en liten slangbit

Köpt på mig ett snabbfäste, lättare versionen av snap-off. Får nog bli att inhandla en flat ratt då detta fäste bygger ut 50mm

Trycket från pumparna draget och klambrat fram till fuelrailen.

Y-korset efter pumparna.

En nästan klar v-xlåds balk, ska dit med kuddar sen ska det helsvetsas.

Köpt på mig bromsvätskebehållare och lite burstoppning bland annat.

Pumparna ska även få sig ett varsit fäste.
/12434159_578937432256322_579092754_n.jpg[/img]
Bakaxeln ihopasatt. Blir nog att putsa till det senare, ingen vidare finish på den.

Huvlås,ena paret till huven och andra får nog bli till kofångaren bak då fästena gett sig.

En glad kusin sågar i sin bil

Äntligen fått mitt spjällhus.

Och just nu ska motorn ut, grenröret ska riktfräsas, insuget ska tvättas, sumpen ska svetsas mm.
Vid lite sidan om har jag och Pappa hjälpt kompisen att få ihop sin evo, som snart ska mappas.

God (H)jul allesammans!
Nu till julen är jag skit trött och låter mest bilderna tala.
Byggt till mig en spak.


Gjort klart sista boxen inför svetsning.


Lite an8 grejer.

Dratt fram elen,resten får farsan sköta


Kortare och hårdare dämpare som ska få ta ställning där fram


En styck regulator med en liten slangbit


Köpt på mig ett snabbfäste, lättare versionen av snap-off. Får nog bli att inhandla en flat ratt då detta fäste bygger ut 50mm


Trycket från pumparna draget och klambrat fram till fuelrailen.

Y-korset efter pumparna.

En nästan klar v-xlåds balk, ska dit med kuddar sen ska det helsvetsas.

Köpt på mig bromsvätskebehållare och lite burstoppning bland annat.

Pumparna ska även få sig ett varsit fäste.
/12434159_578937432256322_579092754_n.jpg[/img]

Bakaxeln ihopasatt. Blir nog att putsa till det senare, ingen vidare finish på den.


Huvlås,ena paret till huven och andra får nog bli till kofångaren bak då fästena gett sig.

En glad kusin sågar i sin bil


Äntligen fått mitt spjällhus.

Och just nu ska motorn ut, grenröret ska riktfräsas, insuget ska tvättas, sumpen ska svetsas mm.
Vid lite sidan om har jag och Pappa hjälpt kompisen att få ihop sin evo, som snart ska mappas.

God (H)jul allesammans!

Re: 940 M104 drifting
Mycket stabil uppdatering det där du! Jag tackar för att jag får pryda din tråd med mitt glada ansikte!
Rock ON!

Rock ON!

Re: 940 M104 drifting
Ett riktigt kul bygge.
Men två saker jag tänkte på när jag kollar på bilderna.
Du bör montera tankband, inget roligt om du krockar och tanken bara sitter i originalöronen.
Det är mycket stor risk att tanken då spricker vid fästena, med soppa läckage som följd, det är inget man vill ha vid en ev. krock.
Sen wastegaten, blir det inte risk för skenladd med så tvär vinkel och nära turbinen som du satt röret?
Men som sagt ett kul bygge.
Men två saker jag tänkte på när jag kollar på bilderna.
Du bör montera tankband, inget roligt om du krockar och tanken bara sitter i originalöronen.
Det är mycket stor risk att tanken då spricker vid fästena, med soppa läckage som följd, det är inget man vill ha vid en ev. krock.
Sen wastegaten, blir det inte risk för skenladd med så tvär vinkel och nära turbinen som du satt röret?
Men som sagt ett kul bygge.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Tankband ska inhandlas,det kommer självklart!Husse1 skrev:Ett riktigt kul bygge.
Men två saker jag tänkte på när jag kollar på bilderna.
Du bör montera tankband, inget roligt om du krockar och tanken bara sitter i originalöronen.
Det är mycket stor risk att tanken då spricker vid fästena, med soppa läckage som följd, det är inget man vill ha vid en ev. krock.
Sen wastegaten, blir det inte risk för skenladd med så tvär vinkel och nära turbinen som du satt röret?
Men som sagt ett kul bygge.
Har haft sådana vinklar på wastegatar förr, så det förväntar jag mig att funka. Men skenladd tycker jag inget illa om, det är gött

Tack så mycket

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: lör jan 15, 2011 7:11 pm
- Ort: Finspång
Re: 940 M104 drifting
Ser bra ut
Hur i helvete har du råd med detta?
Försöker få ihop min 945 med studiebidrag o lite småjobb ibland..
går ju sisådär

Hur i helvete har du råd med detta?
Försöker få ihop min 945 med studiebidrag o lite småjobb ibland..
går ju sisådär

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Tack, gäller att ta på sig väldigt tråkiga arbeten, där tjänar man mest hehe.mickeidiket skrev:Ser bra ut![]()
Hur i helvete har du råd med detta?
Försöker få ihop min 945 med studiebidrag o lite småjobb ibland..
går ju sisådär
Fixa och sälja bilar är med jävligt fint

Sen har en stor del av grejerna legat på hyllan,som man snott av pappa

Har du med en tråd här?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 88
- Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Re: 940 M104 drifting
Hej,får göra en liten update innan det nya året slår in.
Jag har punktat dit handbromsen.
Bakom växelspaken skymtar den obligatoriska wunderbaumen, ett måste om någon tös ska åka med, dom gillar tydligen inte svett,olja och däcklukt? lustiga typer

Ett styck kortat ben.

Och lågt, ja det blir det.

Ett rent insug.

Lite packningar till motorn,så jag äntligen kan spänna fast skiten

Efter många om och men fick jag motorn äntligen nollad.

I lyckans ärende tar jag sönder ett ''löpband?'', tur jag har 2 till motorer,bara se glad ut och riva nästa

Även fått en oljeretur i blocket på plats!

Sumpen svetsad och redo!

Kafferep, nu inser jag hur mycket jag har att göra,och att det faktist är ett nytt år imorn!

Hej svejs
Jag har punktat dit handbromsen.
Bakom växelspaken skymtar den obligatoriska wunderbaumen, ett måste om någon tös ska åka med, dom gillar tydligen inte svett,olja och däcklukt? lustiga typer


Ett styck kortat ben.

Och lågt, ja det blir det.

Ett rent insug.

Lite packningar till motorn,så jag äntligen kan spänna fast skiten



Efter många om och men fick jag motorn äntligen nollad.

I lyckans ärende tar jag sönder ett ''löpband?'', tur jag har 2 till motorer,bara se glad ut och riva nästa


Även fått en oljeretur i blocket på plats!


Sumpen svetsad och redo!

Kafferep, nu inser jag hur mycket jag har att göra,och att det faktist är ett nytt år imorn!

Hej svejs
