Med 635an har det inte hänt mycket det senaste, delvis för att jag byggt en Varmluftspanna.
En gammal 15 kW oljebrännare och lite diverse från skrotcontainrarna på jobbet.
Jag fick köpa lite termostater, överhettningsskydd och andra elprylar.
Och förstås lägga en massa tid på att bygga ihop grejorna.
Det började egentligen som en experiment men slutade som en hel panna.

En 350mm fläkt som varvar 2800 Rpm. sitter under brännkammaren, den blåser förbi en massa kanaler som jag svetsat kylflänsar på.
Utblåsnings temperaturen ligger på ca. 120°C när pannan är uppe fullt i temp.
Avgas temperaturen ligger kring 200°C så effektiviteten blev riktigt bra.

Värmer upp garaget från 4 - 17°C på 35-40 minuter. (~90 kvadrat)
Med lite värme i garaget vart det dags att börja med 635an.
Drivlinan är glappig, speciellt kardanen som gjort sitt, knutkorsen glappar rejält, och jag ser att även drivaxlarna är glappa i knutarna.
Avgassystemet och kardanen nedplockade, avgassystemet vägde jag av nyfikenhet strax över 30 kg

Perfekt att plocka ned i ett stycke


Jag har även tittat på drivaxlar, någon som har erfarenheter av Spidan Drivaxlar, bra eller anus ?
Verkar ju röra sig om renoverade axlar eftersom dom vill ha retur stommar.
http://www.mister-auto.se/sv/drivaxel/b ... 2_g13.html
1631:- per drivaxel (retur av stommar)
http://www.bildelaronline24.se/drivaxel/bmw/5-sedan-e28
Kan också vara dyrare 2300:- per axel också retur av stommar.
Nya BMW original kostar runt 5000:- st. så det är ju ganska stor prisskillnad.