Jag körde första året på bensin men tröttnade på effekten.
Så sedan gick jag över på E85 gillade bilen bättre då inga problem att starta vid nollan i alla fall.
Tyckte inte att den drog speciellt mycket mera men kanske berodde på att jag bytte spridre ifrån siemens deka 875cc till bosch 1300cc
Bromsade bilen med den setupen jag åkte förra året(E85) då gav den 640hk på hjulen vid 1,7bar.
Men turbon var totalt bottnad tappade ladd på 4ans och 5ans växel.
Jag åker fortfarande bara med en std elring packning och arp men det håller fortfarande tätt.
Verkar funka rätt bra så länge man inte är för vild med tändningen.
Med 7.8:1 blir motorn betydligt piggare innan man får laddtryck om man kör bensin. Med E85 verkar det inte riktigt bli nog fart i brasan som ska brinna, inte direkt långsökt heller om man tänker efter. Med E85 finns ingen anledning att kompsänka.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.