Hej Kim satt och kollade igenom din tråd lite.
Du ska få lite trix som jag använt under åren.
Kul bygge och den verkar gå bra, såg att du hade lite problem med växlingarna.
Det du kan göra för att "förbättra" växlingarna är först som du gör se till att växelspakens upphängning är stum mot lådan.
Sedan ta bort synk ringarna på alla växlar utom ettan (Behagligare med synk på ettan).
Sen kör jag på en syntet hypoid olja i lådan för att den ska få så bra smörjning som möjligt men det går bra med atf olja med.
När du växlar en standard låda så måste du vara bestämd vid växlingarna för om du ej får i växeln riktigt så hoppar den ur och slår sönder något som tex hylsan eller växel gaffeln.
Har själv åkt med M45 sedan åttio talet och fått skuva en hel del.
Du bör nog ha med dig en reserv låda för det är lätt att missa en växel, i bland höll en låda en säsong i bland 2st per tävling.
Missar du växeln så är chansen stor att du får slitna splice i synk hylsorna och då är chansen stor att växeln hoppar ur vid belastning.
Tyvärr så är standard lådor begränsade pga att splincen sitter så tätt dom skulle vara dubbelt så grova och hälften så många och att varannan splince va borta.
Kolla in denna länk så ser du skillnaden hur en dogbox splince ser ut , samt lite tips hur du kan fixa till växlingarna på din turbo bil.
Skrolla ner och titta på videon.
http://www.legendaryspeed.com/yes-you-c ... -race-pro/
Lycka till Peter