Började egentligen min bilbyggar bana med 4WD, kronan på verket blev denna Gråben :

Sedan blev det denna, Volvo vitmotor 170 hkr 16V med M90, tråd på Locostsweden:

Sedan några tappra försök med Cobra, först Roadster Cobra såldes snabbt:

Och sedan Autofab, men såldes även den. Kunde inte finna inspiration med färdiga Kit och andras ideer.
Byggde då istället denna:

Eget chassie, Volvo T4 -00 motor med Verdi stakar, Köhler kammar och 19T turbo, MS3 med MS3X. 960 Aisin automat styrd med paddlar. 1041 bakaxel osv. Väger knappt 800 kg.
Tråd på Locostsweden, kan tänka mig att sälja denna till förmån för Diablon.
Håller nu egentligen på med denna:

Super V8 med Corvette C4 axlar och Ford 4,6 liter Modular med Tremec låda. Måste göra klart denna egentligen innan Diablon får all uppmärksamhet. Men men...
Tråd på Locostsweden.
I alla fall har jag tänkt Corvette C5 axlar, hittade gemetrin på Suspension Analyzer 2.0 där jag tvättade bort Antidive och Antisquat men behöll övriga vinklar. Anledningen till detta är att denna bil blir en mittmotor och lättare än en C5 orginal. Dessutom är jag inspirerad av Göran Malmberg Zerocar.

Har caddat upp chassiet sporadiskt med infästningspunkter och huvudmått. Har en jigg där jag punktat fast bottendelen så att det blir rakt. Tillverkade även jiggar i trä för själva boxarna vid axelinfästningarna. Brotchar med vinkelslip, pust, ett kungarike för en rörlaser.

Har kickar fram och bak för att få rätt vinklar på bärarmarna då bilen blir väldigt låg.

Har triangulerat kardantunnel och sidor. Satte även 2mm plåt i torpeden. Slipper triangulera och det ska täckas ändå. Inte bästa lösning ur viktsynpunkt, men blir väldigt starkt.
Kommer att göra likadant fram.

Väldigt gott om plats jämfört med en 7:a.

Måste nu i med motorn (Audi AAN,2,2 liter 20V turbo) så jag ser hur det ska trianguleras bak. Väntar även på de justerbara fästena till hjulupphängningarna.
Karossen, titta och njut

Risk att denna tråd blir lite sporadisk ett tag då jag MÅSTE rycka tag i kroppen och göra klart Super V8:an, måste, måste......
Mvh Pär