Satt och kikade runt lite ang: kamaxlar till dessa motorer, har funderat ett tag på råämneskammar men det drar ju iväg nått så fruktansvärt i pris.
Kikade sedan in på Enem och hörde mig även för vad det går att få fram för profiler ifall man vill slipa om sina kammar. Jag fick som förslag en profil som hette Z17 och isåfall måste gå med mekaniska tryckare. Jag som är helt grön inom ämnet förstår ju inte riktigt vart man kan ta sig med en sån kam, och om det är värt pengarna, eller om man bör gå på råämneskammar direkt istället, trotts priset.
Jag vill försöka nå runt 270-300 hk med min motor. Tanken i övrigt är separata spjäll, grenrör, större avgassystem, tillsnyggad topp osv.
Profilen på kammarna ser ut så här.
http://enem.se/produkter.asp
Orginalkammarna ser ut så här
https://bd3agw.dm2301.livefilestore.com ... jpg?psid=1
Någon som kan uttala sig nått om profilen som ungefär vet hur den skulle funka för att jaga effekt i dessa motorer..
Stor/liten skillnad, värt/ovärt pengarna osv?
Mvh Nicke
*EDIT
Såg nu att länken inte fungerade till Enem kammarna, men söker ni på Z17 får ni upp profilen.
276/276/104/106/10.8/10.8/2.7/2.2/ 0.25