Volken topplockspackning till b20?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Hustler
Lite mer laddtryck

Re: Volken topplockspackning till b20?

Inlägg av Hustler »

Okej nu börjar jag förstå lite mer. Jag trodde såhär att större ventiler hade ovala förbränningsrum och mindre ventiler runda.
Men det är tydligen fel.
Jag har försökt se bilder på google hur de olika förbrönningsrummen ser ut men hittar inga bra bilder. Jag tror att mina räknas som ovala men svårt o va säker när jag inte kan jämföra med något.
Hustler
Lite mer laddtryck

Inlägg av Hustler »

Om jag mäter förbränningsrummet får jag det till ca 91,5 mm på "längden" mäter jag lika på min elring packning med ovala hål så är det 93mm och min elring packning med runda hål är 91mm
Hustler
Lite mer laddtryck

Inlägg av Hustler »

Den med ovala hål är såklart 91mm på andra ledden.
TVR
För mycket laddtryck

Inlägg av TVR »

Där har du svaret. Lägger du på den runda med 91 mm diameter på toppen så kommer den att sticka in i förbränningsrummen (0,25 mm per sida). Den kan du inte köra med utan du ska använda den andra, den "ovala" som är 93x91.

Borret i en standard B20 är 88,9 mm. Så den runda packningen är alltså två mm större än borret. Jämför du det med det största måttet på ditt förbränningsrum kontra den ovala packningens mått så är den ungefär lika mycket större än förbränningsrummets största mått.
Hustler
Lite mer laddtryck

Inlägg av Hustler »

Bra. Tack!! Då sla jag försöka få tag på en tjockare packni g (den jag har är bara 1mm) då denna motor är turboladdad.
Hustler
Lite mer laddtryck

Inlägg av Hustler »

Kan jag återanvända min kopparpackning? O fila den oval?
Skriv svar