Skulle bara byta golvmattan men det visade sig att en trevlig överraskning väntade

Plastpluggen har falskat.. Rost

Sen har ju e28orna en konst att rosta vid domkraftfästet

Du skulle kunna sätta en backventil på röret så kommer inte soppan åka tillbaka till locket eller om du sätter en plåtbit som man viker undan när man tankar som sitter original på många bilarJannek skrev:Dags att uppdatera igen.
Gjort färdigt tankröret till fuelcellen.
Påfyllnads röret på bild byts ut mot en 90 graders böjj . Har en liten fundering på just det. '
Borde det inte vara klokt att fälla in någon form av "skalp plåt" i änden på röret ?. Så att det inte är raka rör från tanken och till locket ?
Sedan så har det såklart ramlat in ett litet sidprojekt. Stallbygge
![]()
okej, vad kör du för storlek på rören? Borde väl gå att hitta någon stor backventil hos rörfirma eller liknande. Glöm inte att ha avluftning till själva tankröret annars kommer handtaget på macken slå ifrån hela tiden när du tankar, polaren har lite problem fast han har avluftning på sitt tankrörJannek skrev:Backventil var min första tanke men hittar inte nån ventil som stämmer överens med måtten jag har på rören.
Vill egentligen bara ha nån form av plåt som kan bromsa upp bränslet så det inte kan slå upp mot korken med all kraft. Dvs svetsa fast en alubit i änden på röret med ca 30graders lutning till höger om man ser bakifrån.
Avluftningen kommer ju ha en rollover ventil så om man skulle lägga den på taket så stannar bränslet i tanken
Lite snabbt googlande hittade jag dessa:Jannek skrev:Emil du får gärna länka en klaffventil.