B20/b21 turbo underdel

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Sunneknugen
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre nov 27, 2015 11:22 pm

B20/b21 turbo underdel

Inlägg av Sunneknugen »

Hej, har en 8 bultad b20 som jag tänkt borra upp till b21, vad ska man ha för stakar och kolvar för att komma skapligt billigt undan, hade tänkt mig runt 250 hk så vill inte lägga allt för mycket pengar.. Sen har jag en topp som jag kompsänkt å K kam.. Har ni några tips på kolvar osv så kom gärna med förslag
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Re: B20/b21 turbo underdel

Inlägg av Klabbe Persson »

M-stakar och B21a kolvar.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
Sunneknugen
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre nov 27, 2015 11:22 pm

Re: B20/b21 turbo underdel

Inlägg av Sunneknugen »

Blir inte kompet för högt med vanliga kolvar då ? Eller går det svarva ur dom och att dom fortfarande håller ?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21733
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: B20/b21 turbo underdel

Inlägg av Jens Gustavsson »

blir inte för hög kompa om man inte ska köra på lamda 1 och 40 grader tändning iallafall :lol:

men vill du ha ett bättre svar så kom med receptet :thumbright:
Sunneknugen
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre nov 27, 2015 11:22 pm

Re: B20/b21 turbo underdel

Inlägg av Sunneknugen »

Har nu fått tag på lite delar till schysst pris, så det ser ut såhär i nuläget
B20 8 bultad som ska borras till b21
B21 ET kolvar
M stakar
K kam
Toppen är små portad med standard ventiler och urslipad till 54cc
Sen tändning å bränsle är jag osäker på vad jag ska köra med..

Men har kört nu innan med b20 6 bultad och stum tändning på cirka 17 grader och en stromberg, turbon är från en saab 9,3
Skriv svar