Jag har iallafall grejat lite med Volvon, fått hjälp av en jobbarkompis som har 10 svetslicenser så vi har TIGat lite på chassiet. jag har lipat in en massa rör (minst 20) för trianguleringar mm
Sen har jag startat igån min slipmaskin och putsat lite på de toppar jag har liggande.
Och viktigast av allt, så hittade jag en Recarostol hos en kompis kompis som min tjej hjälp mig att renovera lite, kommer passa perfekt i Camaron!
Recarostolen som jag hittade den! Två hål på stolsdynan som Maria lagat, samt att jag tvättat bort leran..

Som ny!

Fått hjälp av Andreas, en astrevlig jobbarkompis som verkligen kan svetsa. Vi kör bara med TIGen för att det är kul!

Det saknas fortfarande både rör och svetsning men det tar en jävla tid med TIGen.. uppe i över 60 timmar svetsning. måste väga bilen innan jag monterar grejer!

Min portningsstation i "hemmagaraget"

En elektrisk slipmaskin med stark hängande motor och fotpedal, vilken skillnad mot tryckluftslipen!

Volvo 531 topp som satt på Hahlin7an när vi sålde den, inloppskanal med ett flöde på ca 230 CFM.

Avgaskanal på samma topp

En avgasventil lossnade tyvärr, jag hade nog lagt 60-80 timmar på den!

LS1 toppar som jag flödestestat hos Jens, ca 285 CFM mot original 220

LS3 toppar med flöde på ca 335 CFM mot original 316

Sjukt fina kanaler original..