Jag anser att man ska kunna känna vägen och mekaniken i bilen. Bra känsla och respons i ratt/styrning, motor och trevlig växellåda. Självklart finns det bra busbilar i vårt avlånga land, men jag är på jakt efter någon som står ut lite i mängden

Man kan åka och jag har kört svetsad och öppen sug och turbo volvo, men känslan känns inte som att den är där i 7/900 serien. Mercedes w124 230hk 24v, där gillas den direkta effekten om man varvade rätt och styrningen är snabbare med mer feedback, men kanske lite väl mycket caster? Golf eller Swift GTi är också en klass för sig, men kan inte riktigt sätta fingret på känslan där. Kanske måste köra dem mer... Har självklart haft fler bilar men man kan inte på rak arm komma fram till för och nackdelar med alla.
Har funderat på att köpa och lära sig känna dessa bilar bättre: a4 quattro, ke70 corolla, Golf 2, Swift GTi, Mercedes w201, Nissan s12 och möjligtvis Supra mk3. Någon bil ni/du känner att skulle passa bättre i denna lista eller som redan nu bör plockas bort i min jakt? Tex e34, e36 eller e30?
Tips och åsikter/era upplevelser mottages gärna