Hej kan inte motorbetäckningen just nu. Sitter en tiptronic Zf låda 5hp19 specad till 440nm.
Har en t3t4 liggandes. Och jätte mycke idéer och tankar.
Idé 1.
Turbo konvertera. Vad håller botten delen för?
Får ju smida ihop eget grenrör som går ihop och slutar någonstans vid höger framskärm där turbon kommer vara. Alternativt lustgas.
Lådan blir ju den svagaste länken absolut men har inte lyckats bli vän med Google. Förutom att den är specad för 440nm.
Orginal sprut eller ett vems.
Idé 2.
Bygga dit en csb350 med th350låda direkt på orginal bakaxel. Från en van 187 hk tbi.
Sätta dit RS6 bromsar runt om. Micro servo. Men det kommer inte räcka för att regga som ombyggt fordon? Byta bakvagnen till e34 eller Volvo 240 med 4 länk? Framvagns kommer väl vara orginal fast borttagna drivaxlar andra fjädrar och dämpare.
Hade bilen varit en icke quattro så de det funkat med typ BMW E30 bakvagn?
Valet av forumsdel är baserat på idé 1.
Lite delad i mina idéer.
Audi a6 (c5) 2.4 quattro -98
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 180
- Blev medlem: ons apr 01, 2009 10:25 am
- Ort: GÖTEBORG
- Kontakt:
Audi a6 (c5) 2.4 quattro -98
Conny Ågren Göteborg
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 257
- Blev medlem: tor nov 13, 2003 1:07 am
- Ort: västerbotten.Norsjö
Re: Audi a6 (c5) 2.4 quattro -98
Hej!
Tråkigt svar men.
För pengarna du tänkt lägga på bilen, tex vems,turbo, spridare mm.
Så Köper man ju en 2.7 biturbo C5.
Samt sparar en massa tid och du har en bil som är laglig att använda på vägen.
Tråkigt svar men.
För pengarna du tänkt lägga på bilen, tex vems,turbo, spridare mm.
Så Köper man ju en 2.7 biturbo C5.
Samt sparar en massa tid och du har en bil som är laglig att använda på vägen.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 180
- Blev medlem: ons apr 01, 2009 10:25 am
- Ort: GÖTEBORG
- Kontakt:
Re: Audi a6 (c5) 2.4 quattro -98
Då hade jag gjort det från början om det var mitt mål.
Conny Ågren Göteborg
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare
Re: Audi a6 (c5) 2.4 quattro -98
Dina två idéer är ju rätt så långt ifrån varandra i uppbyggnad så borde inte vara så svårt att bestämma sig för ett av dom...om du inte är öppen för andra förslag
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 180
- Blev medlem: ons apr 01, 2009 10:25 am
- Ort: GÖTEBORG
- Kontakt:
Re: Audi a6 (c5) 2.4 quattro -98
Ja dom är rätt långt ifrån varandra.
Då jag inte finner hur hållbar botten delen är så kanske det är lönt att gå till idé 2 och försöka få det lagligt.
En 350 lär ju få plats.
Men känns som botten delen i orginal motorn lär hålla en del också.
Krukset med 2.7 biturbon så blir det att man får ändå lägga ner samma tid och delar på att bygga nya grenrör mm för en större singel turbo.
Då jag inte finner hur hållbar botten delen är så kanske det är lönt att gå till idé 2 och försöka få det lagligt.
En 350 lär ju få plats.
Men känns som botten delen i orginal motorn lär hålla en del också.
Krukset med 2.7 biturbon så blir det att man får ändå lägga ner samma tid och delar på att bygga nya grenrör mm för en större singel turbo.
Conny Ågren Göteborg
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare
Audi A6 c5 2.4l quattro 5hp19.
Sprinter biltransport blir snart en bärgare