Egentligen skulle man haft en s.k flycutter när man planade stora grejer i fräsen men jag har inte fått tummen ur att tillverka någon.
Det funkade ju med ett litet fräshuvud också, men det var på det berömda.
I värsta fall går det att flytta huvudet och ta omtag, men det är bra om man kan ta allt i ett svep.
Den hade inte slagit sig nämnvärt av svetsningen, efter 1mm så blev den renförutom längst ut på utbuktningen för startmotorn och det gör ju ingenting.
Sedan var det dags att skruva ihop lådan igen och efter lite svordomar och gör om gör rätt fick jag ihop den.
Det fungerar t.o.m att växla med den.
Voilá! en 6-växlad låda till B18!
Här ser man även adaptern för kopplingscylindern.
Klanten som svetsade satte öppningen för kopplingsarmen mitt för fästet utan en tanke på att infästningen på kopplingscylindern är excentriskt, något som inte upptäcktes förrän kåpan var fräst, så för att slippa risken att det skulle slå sig gjorde jag en adapter istället för att ge mig på att kapa upp och flytta hålet.