knackade ett spår i.
Bultarna som håller plattjärnet hittade jag i skrotgömman ihop med en plåt som säkrar dom. Ser lite roligare ut.

Alla som kör racing vet ju att det är viktigt att tänka på vikten, så jag borrade ett lätthål också....

Denna lådan har ju s.k. slip-yoke istället för fläns vilket ställde till det litegrann.
Original har ju RX8 kolfiberkardan vilket hade varit extra flabbergastande fräckt, tyvärr var den 9cm för kort och det är i längsta laget att göra någon slags adapter för.
Det blir inte bättre av att lagren i knutkorsen är faststansade heller.
Efter lite surfande hittade jag dock utbytes-satser som löste det problemet.
Dessvärre lyckades jag inte hitta något bra knutkors att para ihop det hela med, det finns ju en hel del olika adapter-knutkors i jänkevärlden men inget som passade.
Jag var inne på att demontera det jag hade och svarva ner ändarna till att passa på Amazonens original men det kändes inte bra att behöva specialtillverka slitdelar.
Går det sönder mitt i sommaren vill man ju inte skruva längre än nödvändigt.
Efter lite mätande och funderande kom jag på en lösning.

Efter att jag kapat bort öronen på original slip-yoke så kunde jag svarva den plan och gänga 6st M8.
Sedan Svarvade jag en adapter som bultades i slip-yoken med bultmönster som passar mot Amazon fläns.
Nu är det bara att stoppa i yoken i lådan, bulta fast motsvarande i bakaxeln och mäta fram hur lång kardan ska vara.
Sedan lyfter man bakaxeln med domkraften och mäter hur lång kardan SKA vara, för att inte trycka hela motorpaketet framåt när det fjädrar..............
Nu kommer vi till en mindre rolig episod........... to be continued...