Verkligen på tiden för en uppdatering, det har hänt en hel del men tyvärr har uppdateringarna hamnat efter!
Bland annat har jag varit och bänkat bilen, 272 whp vid 0.65bar laddtryck vilket resulterade i 301hk i motorn som också blir besiktningseffekt. Bänkningen resulterade också i rasad toppackning, inga mer KL Racing toppackningar. Hädanefter blir det original och framöver även en MLS. Anledningen till rasad toppackning var att tändningsnollan låg fel. Oerhört klantigt, men det man inte har i huvudet får man ha i mekarhänderna.
Efter bytet av toppackningen och under tiden som jag har åtgärdat punkterna från byggbesiktningen har jag också varit och kört på bana med bilen. Vid Kristi Himmelsfärdshelgen så var jag med SVKG och körde två dagar på Kinnekulle ring. Otroligt kul att prova bilen och efter hand började man lite mer och mer på materialet, inget strul alls förutom att laddtrycksstyrningen var felkopplad men det var lätt åtgärdat. Körde på grundladd på 0.5bar.
Sen i veckan var jag och gjorde SFRO slutbesiktningen. Alla tidigare punkter bockades av utan problem sen fick jag beröm av att bilen kändes mycket välbalanserad att köra vilket var väldigt kul.
Dock fick jag anmärkning på att bromspedalen var för svampig vilket jag hade mina misstankar om innan besiktningen. Inga problem med att bromsa med känslan finns inte där. Jag har hållt på fram och tillbaka med bromsvågen men tycker aldrig att jag har får till det. Tycker att jag i princip har provat allt för att få till en bra känsla men det vill sig inte. Enligt Ludde så är hans erfarenhet med bromsvågar att det ska i princip vara som en tegelsten att trampa på. Min är tvärtom, oerhört svampig även om den inte går i botten och det går att låsa upp hjulen. Jag har provat att lufta till förbannelse, bytt till större och mindre huvudcylindrar, ändrat utväxling på pedalen. Jag kör med stålomspunna slangar hela vägen båda fram och bak.
Jag kommer inte på mer saker att göra nu, så alla tips mottages tacksam på vad man bör kolla på en bromsvåg.