Då vart man hemma från Halmstad, Johan knäppte en bra bild på 635an på vägen ner

Sällan man fotar bilen i den vinkeln, ser ju riktigt fet ut


På plats i Halmstad / Brottet. (Min till höger, Andreas Luftfjädrade till vänster)

Riktigt trevlig träff denna gång, många som pratade och vart nyfikna.
Trafikmässigt ligger Brottet illa till, men denna gången hade vi tur, i alla fall på hemvägen.
Fortsätter tjöta lite Flexifuel, men visst är det smidigt att blanda fritt !
Nu är skyddsfunktion mot laddtryck på fel Lambda inkopplat.
Treans växel 2700 Rpm. vredet för bränsle blandningen står ca. 15% för magert alltså ett kvarts varv fel.
Lambda korrigeringen gör vad den kan 10%+ men ändå är det för magert.

Ett elakt test, trycker gasen i botten, med 15% för lite bränsle inställt. (Här kör jag på ren E85)
När lambda värdet går 0,03 magrare än programmerat tänds en varningslampa, och laddtrycks regleringen sänker till grundtryck.

Bilen går ytterst märkligt och tvekar, laddtycket svajar som ni ser på grafen.
Instinktivt släpper man gasen direkt.
Som ni ser blev det som "sämst" 0,93 i lambda och 169 kPa inte direkt dödande för motorn precis.
Känns rätt säkert faktiskt.
Mattias, om du läser ?
Visst hade det vart fint att direkt i VEMS / Vemstune kunna stänga av laddtrycksventilen, när varnings lampan tänds ?
Nu har jag ju kopplat detta med relä utanför boxen.