Tack för att ni kommenterar lite, det är alltid trevligt
TobbeJohansson skrev:Enklast och billigast vore ju att göra ett bockat fjäderbensstag så att locket går fritt
Separat vg rör låter väl inte så tokigt. Det blir ju lite roligare om det går lite lättare att meka
Jäkligt frän bil måste ja säga. Ska bli kul att se den på banan i sommar

Man har ju sett att vissa färdiga fjäderbensstag har en böjd form så det bör väl fungera då tycker man.
Byggde ihop rören för jag tyckte det var smidigt men som sagt jäkligt krångligt att montera. Men ibland så får man lära man sig av sina misstag
Kul att du gillar bilen! Vi får hoppas det håller ihop bättre så man hinner köra mycket i sommar.
* * * NXJ * * * skrev:Hej Kim och tack trevlig okaffär
Jag har fått min ventilkåpa svetsad och det var inga konstigheter.

NXJ
Tack själv Niklas

Hoppas du får till ditt bromsbygge så vi får se det färdiga resultatet sen.
Ok låter ju bra att det ska fungera att svetsa i för då finns ju det alternativet kvar
Robert Markström skrev:Räcker it om du fimpar plasten på locket bara? Blir typ 5mm högt då.
Tack för tipset det ska absolut testas
johannessg skrev:Lambdan ska monteras så som du säger uppåt. Sittet den "upp o ner" lägger det sig kondens som sen gör att det rostar och lambdan går i sönder.
Hur hade du tänkt göra med kylningen nu ? Jag ska köra el vattenpump och köra in det genom toppen och ut nere vid vatten pumpen. Sen bak i bagaget där min kylare sitter. Känns bättre att köra igenom den delen som är kallast av motorn till den varmare delen. Dock kan min tanke va helt ute och cykla.
Kanon då är det bekräftat med lambdan! En kompis har vänt flöde på sin kylning och det fungerar perfekt för honom i alla fall, han kör iofs med betong så han kan inte ta ut vattnet vid vattenpumpen som du tänkt och det blir ju detsamma för mig nu. Bra med kylaren i bagaget för då får du i ganska stor mängd vatten och det är nog ganska bra tror jag, det kommer säkerligen att fungera!
Jag ska bygga om kylningen med elvattenpump men har inte riktigt bestämt ännu åt vilket håll jag ska trycka vattnet.
Alt 1. Trycka in vattnet i blocket på fyra ställen på avgassidan och ta ut vattnet i bakkant av toppen+ut genom termostathuset
Alt 2. Trycka in vattnet i blocket på fyra ställen på avgassidan och två ställen på insugssidan och ta ut vattnet i bakkant av toppen+ut genom termostathuset
Alt 3. Trycka in vattnet i toppen på fyra ställen på insugssidan och sedan ta ut vattnet på fyra ställen i blocket på avgassidan
Alt 4. Trycka in vattnet i blocket på fyra ställen på avgassidan och på två ställen på insugssidan och ta ut vattnet i bakkant av toppen+två ställen i toppen och ut genom termostathuset
En kompis har förberett med rör för samtliga alternativ så det är bara att bestämma sig när blocket är färdigt