Får väl göra en summering av året som gått.
Fick ihopa bilen efter en del strul med dvs saker. Hade lite soppa problem vilket visa sig vara kina btren börja med att montera givare på den sen logga vi och insåg ganska fort att den inte klara av att kompensera. Köpte en ny nuke som funka kanon, fick sjukt bra hjälp av bonnmeck jimmie med lite gatmappning.
Hade lite problem med att läsa bbl värden så testa bygga ett bullhorn vilket gjorde de bättre ish. Visa sig senare att de va haltechet/mappen som va knäpp.
Sen var jag ju på vallåkra träffen och panga :
Sen va de dags för mappning/dyno hos bonnmeck jimmie. Bilen strula en hel del men de mesta kunde vi lösa när de väl va daga att ladda på lite så skena laddet. Med öppna ventiler på wastegatarna hade vi 1.8kg på 5000rpm. Så va bara hem och bygga om.
Blev 1st 60mm pte wastegate i avgashuset. Funka som en dröm.
Sen va det dyno igen.
På 2kg blev de typ 497whp vilket va mer än tillräckligt redan vid 1.6bar på 4an drog den loss 305orna sjukt ballt men livsfarligt
Denna gången kördes bilen både till och från dynon på motorvägen trevlig resa på några mil
Tank stopp i åstorp
Sen blev mindre kul när lashcapsen hoppa av.
Tydligen tyckte förra ägaren att detta va rak och ok att göra när man bygger ny motor. Alla såg ut såhär och ventilspel va kaos.
Byggde om toppen till hydraliska lyftare och köpte kammar av jimmie så man fick svinat lite mer. Vi testa dyna den igen men de klabba bara då körde hem den och rev ner allt. Eller la först 200meter börn genom kvarteret så grannarna ringde farbror blå.