Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Tackar! Det är som små gummituttar orginal i kompressorerna som man skruvar fast dom i. Men tänker ändå hänga upp dom i Extra gummi för att få dom så ljudlös som möjligt. Självaste lådan blir också ljuddämpad. Någon form av ventilation på lådan ska också dit
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Ta nå bättre än originalets små oringar till gummiupphängningar jag har det på rodden och den lever om som satan och jag har bara en..finfina jobb du gör förövrigt.
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Attans då... jag som hoppades på att du skulle komma med något billigt förslag... hammare och dorn i en springa i golvet eller nånting såntMB 4 ME skrev:Med en sick/falsmaskin , "beadroller" säger jag som snabbast
Patrik Dahlström
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
länge sedan sist. Men det står inte stilla. Det går bara lite trööögt
Har lite bilder på vad som hänt å gjorts. Är extremt less på hur segt photobucket funkar å får ju sitta i timmar för att bara kunna ladda upp bilderna så då orkar jag inte skriva så mycket text. Låter bilderna få tala för sig istället
Har sedan sist hunnit plocka fram min andra bil å besiktat den. 7år sedan sist å det kändes kul. Dock en del skruvning med motorbyten inför bes osv. Blev en del snygga snabba lagningar på den som funkar rätt bra
Till fenan har jag gjort tanken klar. Blev på ca 42liter. Byggde direkt för dubbla pumpar .
Den fyrkantiga delen under locket är gängad och svetsades fast på insidan av tanken.
Gjorde rostfria tankband i 0.8mm plåtremsor
Satt upp motorn i motorstöd för att kunna koppla in orginalhärvan för att bena ur kabelhärvan lite.
Passade på att kapa tråget
Byggt ihop handbromshistorian. Blev en del snickrande där då jag ville ha mercedes parkeringsbromspedal tilsammans med 240bakaxelns orginalhandrbroms
Fäste för bromslangar fram
Dragit lite kabel inne i trösklarna i bilen. Sökte efter kabelskydd till ett vettigt pris i lite större diameter och det hela slutade upp i 12m dammsugarslang. Olje och kemikalieresistent.
Gjorde en strömfördelare/kopplingsplint som ska sitta på torpedväggen. 50mm2 kabel från bagaget fram till denna där det blir 25mm2 vidare sista biten till startmotor. laddning kommer också att kopplas hit.
ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar
Jag blev riktigt nöjd med resultatet.
Har lite bilder på vad som hänt å gjorts. Är extremt less på hur segt photobucket funkar å får ju sitta i timmar för att bara kunna ladda upp bilderna så då orkar jag inte skriva så mycket text. Låter bilderna få tala för sig istället
Har sedan sist hunnit plocka fram min andra bil å besiktat den. 7år sedan sist å det kändes kul. Dock en del skruvning med motorbyten inför bes osv. Blev en del snygga snabba lagningar på den som funkar rätt bra
Till fenan har jag gjort tanken klar. Blev på ca 42liter. Byggde direkt för dubbla pumpar .
Den fyrkantiga delen under locket är gängad och svetsades fast på insidan av tanken.
Gjorde rostfria tankband i 0.8mm plåtremsor
Satt upp motorn i motorstöd för att kunna koppla in orginalhärvan för att bena ur kabelhärvan lite.
Passade på att kapa tråget
Byggt ihop handbromshistorian. Blev en del snickrande där då jag ville ha mercedes parkeringsbromspedal tilsammans med 240bakaxelns orginalhandrbroms
Fäste för bromslangar fram
Dragit lite kabel inne i trösklarna i bilen. Sökte efter kabelskydd till ett vettigt pris i lite större diameter och det hela slutade upp i 12m dammsugarslang. Olje och kemikalieresistent.
Gjorde en strömfördelare/kopplingsplint som ska sitta på torpedväggen. 50mm2 kabel från bagaget fram till denna där det blir 25mm2 vidare sista biten till startmotor. laddning kommer också att kopplas hit.
ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar
Jag blev riktigt nöjd med resultatet.
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Grymt fint arbete du gör!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Först tänkte jag: Neeeeeej... han har mördat världens coolaste instrumenthus...MB 4 ME skrev:ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar
Men sen blev det ju inte sämre när man såg resultatet!
Riktigt snyggt! (Gäller ju inte bara instrumenthuset dårå....)
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Tackarfugazi skrev:Först tänkte jag: Neeeeeej... han har mördat världens coolaste instrumenthus...MB 4 ME skrev:ny instrumentering på plats. Slaktade allt innehåll i orginalet och ersatte den med digitala prylar
Men sen blev det ju inte sämre när man såg resultatet!
Riktigt snyggt! (Gäller ju inte bara instrumenthuset dårå....)
Jag vet! Dom har ju riktigt coola instrumenteringar orginal. Men det var bla etertempmätare, mekanisk hastighetsmätare, mekanisk oljetrycksmätare osv. Och det var som lite av det som gick att anväda på ett smidigtsätt. Så då fick det bli så
Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 158
- Blev medlem: tis okt 22, 2013 11:35 am
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Jag är grymt imponerad vilka snygga lösningar du gör Instrumenteringen blev pricken över i:et
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
När ska jag få se bilder på ett par turbogrenrör då?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 429
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Jäkla trevligt bygge! Gillar dina lösningar!
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Det ser verkligen proffsbyggt ut det du gör.
Har du inga fler bilder på mätarhuset det vart riktigt ballt.
Har du inga fler bilder på mätarhuset det vart riktigt ballt.
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
Vad är det för prylar inne i mätarhuset?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Mercedes w110 -66 Chev Lm7 & Luftfjädrad
MatsN skrev:Vad är det för prylar inne i mätarhuset?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Det är Intellitronix mätare, made in USA och kanon kvalité. Har själv en sådan till hastighets mätare och dom har en del kul extra funktioner så som 0-100 tid, trip mätare, max hastighet och 0-402m isch (tror inte det stämmer helt på metern men är hyfsat nära).
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;