Marschar i 70kmh så ligger den på 15.5 - 16 afr och kör man i uppförsbacke så går den upp till ~ 13.5 afr
Nu till vad jag upplever, jag upplever att den magrar vid gaspådrag och blir värre ju lägre RPM motorn jobbar i, kan huckra till till och med på riktigt låga varv och mycket och plötsligt gaspådrag,
Går det kräva nåt mer av denna typ av förgasare eller kan man köra och vara nöjd?? Är ju bara ute efter livslängd och bränsleekonomi samt körbarhet men effekt ä ju aldrig fel. Men tar hellre 0.2L milen lägre bränsleförbrukning än 5hk högre effekt på denna bil

Men om vi ska leka med tanken i att man ska bestycka dubbla fajs45. En portad b18 topp med 44/37 ventiler, b20 botten och nån rolig kam. T.ex h3.
Eller en b230 med 48-40 och fajs50 med en lite rolig kam, typ 15-16mm lyft 270 0.05"
Hur exakt kan man få förgasaren att gå, finns det nån "efter en halv sekund ska AFR gå upp till 12.5 och mellan 12 ner till 13.5 är ok genom hela registret"
Eller finns det nån annan bättre förklaring på hur AFR ska vara?? Går en mer trimmad motor bättre / sämre att få en "fin och bra" Afr kurva genom registret eller har det med förgasarens kvalitet att göra??
Tacksam för svar mvh Kulan
