Dags för en liten uppdatering. SO gick åt skogen, en god vän till mig körde eftersom min älskade son (Freddie) bestämde sig för att komma till världen den 25e

Novan tappade allt vad soppatryck heter och vi försökte åka ikapp på ställ men det gick inget vidare så vi fick torsk redan i första rundan.
Hämtade hem bilen i torsdags och bytte soppapumpen som i sitt tillstånd inte hade orkat mata en gräsklippare ens.
Fredag kväll stod provkörning och break in av mig som förare på schemat. Bilen kändes riktigt bra när soppatrycket och allt föll på plats men säg den lycka som varar...
Gjorde en värmning och grabbarna kunde knappt hålla tillbaka bilen fast jag slog loss hjulen på en gång´, backar tillbaka och provar igen med samma resultat, lite dividerande fram och tillbaka så bestämmer vi oss för att vi testar att göra en start, lyckan och spänningen när man för första gången sitter där med transbraken intryckt och pjäxan fast planterad i pannrummet är obeskrivlig. 3500rpm, ett djupt andetag, PANG! Det känns som man har blivit sparkad i ansiktet men allting bara stämmer trots mycket hjulspinn på grund av det låga varvet. Det känns som jag kan ta varenda bil.
Vänder runt och kommer tillbaka och alla ser väldigt bekymrade ut, tydligen hade det inte stuckit så bra som jag tyckte, massa spinn och rök och såg långsamt ut. Jahapp vi ökar startvarvet och lyckas koppla in linelocken så vi ska kunna värma ordentligt. Samma visa en gång till bilen vill iväg. backar tillbaka igen och ska värma... möööööhööhöhööö "BANAN!" låter som en svettig gammal cadillac som inte orkar riva loss däcken följt av ett kling kling kling. Tack för kaffet, convertern ha stuckit, slut på det roliga.
Igår åkte jag in till bilen och tog ur lådan och åkte iväg med den till han som i våra kretsar kallas "lustgas-perra", en riktig pärla denna man! Han sliter isär lådan och får gräva långt innan han hittar något annat fel än att oljan luktar surströmmingskalas, lamellerna på 2a växeln har stuckit och convertern är sopslut.
nu ligger lådan där på en helrenovering och beräknas klar nästa vecka, en converter har lånats in för att vi ska kunna köra årets sista race.
Så där står vi i dagens läge. Men vi kämpar trots att ekonomin snart är körd i botten. Så om någon vill sponsra skickar jag gärna ett swishnummer